Arteterapia z elementami terapii pedagogicznej (3 semestry)

242 Godzin, 3 Semestr

weekendowy, wieczorowy, dzienny



Poznań Nowy 3550 PLN
więcej terminów () mniej terminów
  • Celem studiów jest przygotowanie specjalistów, którzy będą mieli praktyczne kompetencje i odpowiednią wiedzę do pracy metodami z dziedziny arteterapii. Umiejętności nabyte podczas studiów umożliwią absolwentom swobodne wykorzystywanie różnorodnych technik arteterapeutycznych w ich pracy z osobami w różnym wieku i kondycji. Słuchacze poszerzą wiedzę w zakresie arterapii i jej zastosowania terapeutycznego i rozwojowego. Studia mają charakter doszkalający i przygotowują do prowadzenia zajęć z arteterapii. W ramach studiów realizowanych jest 242 godzin zajęć w tym 70 godzin w formie e-learningowej .

  • Warsztat umiejętności interpersonalnych (26 godz.)
    - budowanie relacji i komunikacja w grupie
    - techniki efektywnej komunikacji i bariery komunikacyjne
    - budowanie kontaktu z grupą i rozumienie relacji z grupą
    - konstruktywne rozwiązywanie kryzysów indywidualnych i grupowych
    - autodiagnoza

    Proces grupowy i proces uczenia się (26 godz.)
    - fazy procesu grupowego
    - efektywność działań terapeutycznych w pracy z grupą
    - analiza czynności w procesie uczenia się
    - warsztatowe metody pracy z grupą
    - trudne sytuacje w pracy grupowej – narzędzia i strategie działania
    - etyka w pracy arteterapeuty

    Podstawy arteterapii w edukacji, medycynie i resocjalizacji (26 godz.)
    - filozoficzne, psychologiczne, psychoanalityczne koncepcje rozwoju człowieka
    - terapia pedagogiczna
    - szkoły i metody w psychoterapii
    - psychologia społeczna
    - socjoterapia i metody socjotechniczne
    - elementy arteterapii w ujęciu klinicznym

    Wiedza o środkach wyrazu artystycznego (26 godz.)
    - elementy historii sztuki
    - elementy antropologii kultury
    - multimedia w edukacji i arteterapii
    - laboratorium twórczej edukacji

    Psychopedagogika twórczości (26 godz.)
    - rodzaje twórczości
    - poznawcze składniki procesu twórczego
    - twórcze rozwiązywanie problemów
    - motywacja i mechanizmy jej powstawania
    - warsztaty twórcze w edukacji

    Techniki arteterapeutyczne (58 godz.)
    - wykorzystanie psychodramy i socjodramy w pracy arteterapeuty
    - techniki teatralne
    - techniki muzykoterapii
    - techniki terapii tańcem i ruchem
    - elementy biblioterapii i książka artystyczna
    - sztuki plastyczne w arteterapii

    Budowanie programów i przygotowywanie zajęć z wykorzystaniem różnorodnych elementów arteterapeutycznych (42 godz.)
    - badanie i analiza potrzeb grupy
    - zasady tworzenia programów i zajęć arteterapeutycznych
    - projektowanie scenariuszy zajęć
    - ewaluacja i środowisko edukacyjne w pracy arteterapeutycznej

    7. Seminarium - konsultacje projektów (12 godz.)

  • Karolina Dorożała
    Trenerka i instruktorka tańca terapeutycznego po studium terapii tańcem w "Tanztherapie Zentrum Berlin”, jako stypendystka programu współpracy międzynarodowej Instytutu Muzyki i Tańca. Instruktorka metody "Living Dance Form". Posiada doświadczenie w pracy ze studentami, prowadzeniu warsztatów ruchowych, jak i szkoleń dla osób dorosłych. W swojej pracy wykorzystuje metody z obszaru tańca terapeutycznego, arteterapii, jak i elementy pracy coachingowej. Interesują ją nowoczesne metody kształcenia i innowacje w edukacji, ale przede wszystkim ruch i taniec jako medium do budowania samoświadomości, rozwoju, akceptowania zmian. W swoich zajęciach bazuje na potencjale fizycznym, emocjach i kreatywności.

  • Studia podyplomowe adresowane są do absolwentów studiów wyższych pierwszego / drugiego stopnia bądź jednolitych studiów magisterskich w jednej z dziedzin: pedagogika, psychologia, sztuka, medycyna i pokrewnych. Od słuchaczy nie wymaga się wcześniejszego udokumentowanego doświadczenia w działalności artystycznej.

  • - wszystkie zajęcia realizowane są w trybie stacjonarnym (na uczelni)
    - studia trwają 9-10 miesięcy
    - zjazdy odbywają się średnio raz w miesiącu, w weekendy (piątki od godz. 16:00 do 21:00, soboty i niedziele w godz. 9:00 -16:00)
    - zajęcia realizowane są zgodnie z góry ustalonym programem

  • Praca dyplomowa w formie projektu arteterapeutycznego z częścią praktyczną - przeprowadzenie zajęć w wybranej grupie docelowej

  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

  • - O przyjęcie na studia podyplomowe w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu mogą ubiegać się osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych: licencjackich, inżynierskich lub magisterskich.
    - Rekrutacja odbywa się bez egzaminów wstępnych.
    - W przypadku kandydatów na Podyplomowe Studia Coachingu wymagane jest uczestnictwo w rozmowie kwalifikacyjnej.

    2 tygodnie przed pierwszym zjazdem osoby przyjęte na studia zostaną poinformowane mailowo przez Dział Studiów Podyplomowych o terminie rozpoczęcia zajęć. Otrzymają również szczegółowy plan pierwszego zjazdu oraz komplet informacji organizacyjnych.

  • - wypełniony i podpisany kwestionariusz
    - dwa egzemplarze umowy edukacyjnej
    - potwierdzona przez WSB lub notarialnie kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
    - potwierdzona przez WSB, notarialnie lub przez Urząd Miasta i Gminy kserokopię obu stron dowodu osobistego
    - w przypadku zmiany nazwiska - kserokopia aktu ślubu potwierdzona notarialnie bądź przez WSB
    - zdjęcie legitymacyjne
    - wypełniona ankieta dla kandydatów na Podyplomowe Studia: Coachingu, Psychologii zarządzania
    - dowód uiszczenia bezzwrotnej opłaty wpisowej (nie dotyczy okresu promocji) w wysokości 400 zł na konto:
    Wyższa Szkoła Bankowa
    Raiffeisen Bank Polska SA
    51 1750 1019 0000 0000 0161 1844
    tytuł przelewu: opłata wpisowa.

  • Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

  • 3550 PLN

Studia o podobnej tematyce