Coaching - specjalizacja: coaching menedżerski / life coaching

158 Godzin

weekendowy, wieczorowy, dzienny



Poznań Nowy 5900 PLN
więcej terminów () mniej terminów
  • Głównym celem podyplomowych studiów na tym kierunku jest przygotowanie słuchaczy do prowadzenia sesji coachingowych oraz wykorzystania coachingu w praktyce zawodowej.

  • Blok wprowadzający (80 godz.)

    Podstawy coachingu (8 godz.)

    Definicja i idea coachingu
    Różnice między coachingiem a pojęciami pokrewnymi
    Podstawowe pojęcia związane z procesem coachingowym
    Uczestnicy coachingu
    Rodzaje coachingu

    Uczenie się osob dorosłych (8 godz.)

    Proces uczenia się
    Teorie uczenia się osob dorosłych
    Cykl Kolba
    Rola doświadczenia w procesie uczenia się
    Predyspozycje indywidualne a formy rozwoju osoby dorosłej
    Formy rozwoju pracowników w miejscu pracy

    Struktura i techniki rozmowy coachingowej (8 godz.)

    Warunki brzegowe rozmowy coachingowej
    Sesja „zerowa“ i kontrakt
    Struktura GROW
    Pytania jako podstawowe narzędzie wykorzystywane w rozmowie coachingowej
    Specyfika etapu „goal“
    MetaPlan i struktury alternatywne

    Komunikacja interpersonalna w coachingu (8 godz.)

    Analiza relacji międzyludzkich
    Podstawowe narzędzia komunikacyjne wykorzystywane w coachingu
    Wstęp do analizy transakcyjnej czyli w co graja ludzie?
    Psychologiczne gry życia coadziennego
    Role coachingowe a stany: Dorosły-Dziecko-Rodzic

    Proces i narzędzia coachingowe (16 godz.)

    Warsztat procesu coachingowego
    Warsztat wykorzystania poszczególnych narzędzi coachingowych (budowanie celów coachingowych, pytania kartezjańskie, C5, koła decyzyjne, perspektywy, echo, itp.)

    Psychologiczne aspekty wprowadzania zmian (8 godz.)

    Czym jest zmiana w życiu człowieka?
    Zmiany planowane a zmiany nieplanowane
    Zmiana jako cel procesów coachingowych
    Zmiana organizacyjna a zmiana postaw i przekonań

    Umiejętności coacha (8 godz.)

    Istota kompetencji coachingowych
    Kompetencje coacha według standardów ICF
    Predyspozycje osobowościowe a efektywność coacha
    Autodiagnioza

    Warsztat umiejętności coachingowych (16 godz.)

    Doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmowy coachingowej i wykorzystywania narzędzi w procesie coachingowym
    Warsztat video


    Specjalizacja 1 - Coaching menedżerski (78 godz.)

    Organizacja ucząca się, style kierowania i przywództwo (8 godz.)

    Rozwój organizacji a rozwój efektywności pracowników
    Budowanie odpowiedzialności i refleksji u pracowników
    Rozwój organizacji – podejście systemowe
    Kultura coachingowa w zespołach pracowniczych
    Przywództwo a kierowanie
    Ograniczenia menedżerów we wdrażaniu kultury coachingowej
    Kompetencje przywódcze a kompetencje coachingowe

    Motywacja i motywowanie (8 godz.)

    Motywacja wewnętrzna a działanie
    Teorie motywacyjne związane z pracą coachingową
    Systemy motywacyjne a poziom zaangażowania pracowników
    Szef jako motywator
    Rola kultury coachingowej w motywacji pracowników
    Analiza case study

    Integrowanie coachingu z procesami biznesowymi i HR (16 godz.)

    Najczęstsze obszary wdrożeń coachingu w organizacji
    Miejsce coachingu w systemie zarządzania rozwojem ludzi i organizacji
    Wpływ stosowania coachingu na kulturę organizacyjną firm

    Mentoring w organizacjach (8 godz.)

    Definicja i idea mentoringu
    Znaczenie mentoringu w organizacji – korzyści dla organizacji i stron procesu
    Profil kompetencyjny mentora
    Narzędzia wspierające proces mentoringu
    Rodzaje mentoringu
    Wdrażanie procesu mentoringu w praktyce

    Narzędzia wspomagające projekty coachingowe w organizacjach (8 godz.)

    Wykorzystanie kwestionariuszy samooceny w pracy coachingowej
    Wyniki ocen pracowniczych a praca coachingowa
    Zarządzanie talentami w organizacjach

    Coaching zespołów (8 godz.)

    Formy pracy z zespołami pracowniczymi
    Zasady pracy w coachingu zespołowym
    Budowanie celów zespołowych
    Etapy pracy z zespołami pracownicymi
    Coaching zespołów a efektywność pracy zespołu

    Zarządzanie coachingiem w organizacji (8 godz.)

    Budowanie w firmie wsparcia dla coachingu
    Proces zarządzania jakością coachingu
    Wiązanie coachingu z procesami HR
    Badanie efektywności coachingu
    Dobór i ocena coachów (wewnętrznych i zewnętrznych)
    Budowanie wewnętrznych struktur coachingowych

    Coaching sprzedażowy (4 godz.)

    Wykorzystanie coachingu w pracy sprzedawcy
    „Żonglerka pytaniami“ a efektywność sprzedażowa
    Narzędzia coachingowe a dłogofalowa wspólpraca z klientami kluczowymi

    Wykorzystanie coachingu w organizacjach – studia przypadków (4 godz.)
    Seminarium (6 godz.)



    Specjalizacja 2 - Life coaching (78 godz.)

    Wykorzystanie psychologii w coachingu (8 godz.)
    Podstawy i narzędzia NLP (8 godz.)
    Techniki twórczego myślenia a praca z klientem (8 godz.)
    Life coaching i jego obszary pracy (8 godz.)
    Trudne sytuacje w coachingu (4 godz.)
    Marketing usług coachingowych (8 godz.)
    Inteligencja emocjonalna w pracy coacha (4 godz.)
    Stres w pracy coacha (4 godz.)
    Etyka w life coachingu (4 godz.)
    Warsztat wideo z superwizją (4 godz.)
    Indywidualny Program Coachingowy (18 godz.)

  • Błażej Kliks
    Samodzielny przedsiębiorca w branży szkoleniowej oraz IT. Praktykujący coach z certyfikacją ICF oraz ICC. Absolwent Politechniki Poznańskiej, Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu i Uniwersytetu im. A. Mickiewicza. Prywatnie mąż i ojciec dwójki dzieci. Fotoamator, wielbiciel gór, czytelnik papierowych książek.

    Magdalena Giec
    Erickson Certified Professional Coach, akredytowany coach ICF na poziomie ACC, były lider ICF w Poznaniu i członek zarządu ICF Polska w latach 2012-2013, trener coachingu Wyższej Szkoły Bankowej od 2009 r., wykłada również coaching na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu oraz na Uniwersytecie Łódzkim. Jest mentor coachem i trenerem Erickson College International w Polsce, we Francji, Kanadzie, Bułgarii i Serbii. Jako coach współpracuje z takimi firmami jak Allegro Group, czy Credit Agricole.

  • Studia kierowane są do liderów, menadżerów zarządzających ludźmi, a także do osób, które w swoich przedsiębiorstwach zajmują się rozwojem kadr, budowaniem świadomości biznesowej i kreowaniem kultury organizacyjnej oraz do trenerów i konsultantów.

  • - wszystkie zajęcia realizowane są w trybie stacjonarnym (w uczelni)
    - studia trwają 9-10 miesięcy
    - zjazdy odbywają się średnio raz w miesiącu, w weekendy (piątki od godz. 16:00 do 21:00, soboty i niedziele w godz. 9:00 -16:00)
    - zajęcia realizowane są zgodnie z góry ustalonym programem

  • - specjalizacja coaching menedżerski: test semestralny oraz opracowanie i zaprezentowanie projektu z zakresu wykorzystania kultury coachingowej w organizacji (projekt zespołowy)
    - specjalizacja life coaching: test semestralny + zaliczenie Indywidualnego Programu Coachingowego (opracowanie raportów) oraz przeprowadzenie końcowej sesji coachingowej

  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

  • - O przyjęcie na studia podyplomowe w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu mogą ubiegać się osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych: licencjackich, inżynierskich lub magisterskich.
    - Rekrutacja odbywa się bez egzaminów wstępnych.
    - W przypadku kandydatów na Podyplomowe Studia Coachingu wymagane jest uczestnictwo w rozmowie kwalifikacyjnej.
    - Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

  • - wypełniony i podpisany kwestionariusz
    - dwa egzemplarze umowy edukacyjnej
    -  potwierdzona przez WSB lub notarialnie kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
    - potwierdzona przez WSB, notarialnie lub przez Urząd Miasta i Gminy kserokopię obu stron dowodu osobistego
    - w przypadku zmiany nazwiska - kserokopia aktu ślubu potwierdzona notarialnie bądź przez WSB 
    - zdjęcie legitymacyjne
    - wypełniona ankieta dla kandydatów na Podyplomowe Studia: Coachingu, Psychologii zarządzania
    - dowód uiszczenia bezzwrotnej opłaty wpisowej (nie dotyczy okresu promocji) w wysokości 400 zł na konto:
    Wyższa Szkoła Bankowa
    Raiffeisen Bank Polska SA
    51 1750 1019 0000 0000 0161 1844
    tytuł przelewu: opłata wpisowa.

  • Warunkiem przyjęcia na studia jest pozytywny wynik rozmowy kwalifikacyjnej. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest zbadanie motywacji, samoświadomości oraz predyspozycji interpersonalnych kandydata.

  • 5900 PLN

Studia o podobnej tematyce