Coaching w edukacji

206 Godzin

weekendowy, wieczorowy, dzienny



Kraków Nowy 3500 PLN
więcej terminów () mniej terminów
  • 1. Poznanie i zrozumienie metody coachingowej.
    2. Poznanie i umiejętność stosowania podstawowych narzędzi coachingowych:

    aktywne słuchanie,
    zadawanie pytań,
    parafraza i podsumowanie,
    odzwierciedlanie,
    udzielanie informacji zwrotnej.

    3. Poznanie i umiejętność stosowania wybranych, zaawansowanych technik i narzędzi coachingowych.
    4. Podjęcie pracy na wybranymi przez siebie aspektami rozwoju osobistego oraz zawodowego.
    5. Zdobycie umiejętności prowadzenia rozmowy coachingowej.
    6. Zdobycie umiejętności prowadzenia sesji coachingowej według jednego z wybranych modeli i w sposób bezpieczny dla osoby coachowanej.
    7. Poznanie praktycznych możliwości i sposobów wykorzystania metody coachingowej w pracy zawodowej: nauczyciela, wychowawcy, dyrektora szkoły, pedagoga, psychologa szkolenia, trenera, edukatora.
    8. Przygotować do rozpoczęcia samodzielnej pracy jako coach.
    9. Szkolenie integracyjne + wyrównanie różnic programowych.

  • 1. Wprowadzenie do coachingu:

    definicja i wyjaśnienie coachingu,
    historia coachingu, inspiracje i kierunki rozwoju,
    coaching a inne formy wspierania rozwoju(coaching vs psychoterapia, mentoring, doradztwo, instruktaż, szkolenie, kierowanie)
    kluczowe kompetencje coacha.

    2. Podstawy psychologii dla nie psychologów:

    przegląd podejść psychologicznych ze szczególnym uwzględnieniem psychologii humanistycznej oraz pozytywnej,
    podstawy psychologii poznawczej, przetwarzania informacji i podejmowania decyzji,
    podstawy psychologii emocji, motywacji i zachowania,
    osobowość i temperament człowieka,
    podstawy psychologii rozwoju człowieka,
    podstawy diagnozy klinicznej,
    podstawy psychologii wartości,
    psychologiczne modele wprowadzania i utrwalania zmian,
    podstawy psychologii społecznej,
    psychika a środowisko fizyczne człowieka.

    3. Warsztat umiejętności komunikacyjnych
    4. Prowadzenia sesji coachingowej

    budowanie relacji coachingowej,
    Model To GROW: wyznaczanie celów, szukanie zasobów, szukanie rozwiązań, planowanie i budowanie motywacji, zadania domowe,
    zasady ustalania kontraktu coachingowego,
    Cykl Kolba,
    Model SFERA,
    Model CLEAR.

    5. Narzędziownik pracy coacha

    pytania specjalne: pytanie o cud, pytania prowokujące, pytania skalujące, pytania kartezjańskie, pytania o wyjątki,
    trening kreatywności: metoda Walta Disneya
    Trzy Perspektywy,
    techniki wspierające podejmowanie decyzji,
    techniki wizualizacyjne,
    filozofia Kaizen – metoda małych kroków,
    Stół mentorów,
    Poziomy logiczne Diltsa.

    6. Poza coaching – wybrane pokrewne szkoły zmiany

    NeuroLingiwstyczne Programowanie,
    Racjonalna Terapia Zachowania,
    wprowadzenie do podejścia systemowego,
    prowadzenie do podejścia Gestalt,
    Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach,
    Dialog motywujący i jego zastosowanie w środowisku szkolnym.

    7. Trudne sytuacje w pracy coacha i praca z oporem
    8. Wybrane specjalizacje coachingowe

    coaching grupowy oraz metoda Action Learning,
    coaching kariery,
    inne wybrane: coaching rodzicielski, coaching wypalenia zawodowego, coaching kultury organizacji

    9. Budowanie biznesu coachingowego
    10. Coaching zdalny i wykorzystanie nowe technologii
    11. Etyka w pracy coacha
    12. Przegląd organizacji zrzeszających coachów
    13. Superwizja w coachingu
    14. Powtórki materiału i sprawdziany wiedzy

  • Studia adresowane są do osób:

    nauczycieli i dyrektorów szkół,
    wychowawców i osób pracujących z dziećmi szkolnymi i młodzieżą,
    trenerów i szkoleniowców,
    psychologów (w tym psychologów szkolnych), pedagogów psychoterapeuci,

    Z udziału w studiach znacząco skorzystają również:

    doradcy zawodowi,
    pracownicy ośrodków pomocy społecznej i pomocy rodzinie,
    menadżerowie i szefowie firm,
    trenerzy sportowi,
    inne osoby, których zadaniem jest wsparcie innych ludzi w rozwijaniu kompetencji i osiąganiu celów,
    osoby zainteresowane rozwojem osobistych, autocoachingiem i rozwijaniem własnych kompetencji i realizacją potencjału.

  • Zajęcia odbywają się w trybie weekendowym (soboty i niedziele) co dwa tygodnie w godzinach 9:00-16:30 w salach dydaktycznych w centrum Krakowa.

  • Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest obecność na co najmniej 80% zajęć, uzyskanie wszystkich zaliczeń i zdanie egzaminów przewidzianych programem.

  • Elektroniczny formularz zgłoszeniowy na stronie kire.pl

  • Kserokopia dowodu osobistego, dyplomu ukończenia studiów i suplementu (jeśli był).

  • 3500 PLN

Studia o podobnej tematyce