Doradztwo personalne z elementami coachingu

162 Godzin

weekendowy, wieczorowy, dzienny



Poznań Nowy 4100 PLN
więcej terminów () mniej terminów
  • Doradztwo personalne jest działalnością gospodarczą polegającą na doradzaniu innym podmiotom gospodarczym – firmom, instytucjom, placówkom publicznym – we wszelkich kwestiach dotyczących personelu – począwszy od rekrutacji pracowników, poprzez system motywacji, ocen, rozwijania kompetencji pracowniczych. Celem studiów podyplomowych jest przygotowanie słuchaczy do świadczenia specjalistycznych usług doradczych w oparciu o rozległą wiedzę tak dotyczącą rynku pracy, jak i z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, psychologii, komunikacji.

  • ZAGADNIENIA OGÓLNE

    1. Psychologia społeczna (10 h)
    - badania w psychologii społecznej
    - psychologia społeczna jako nauka
    - uwarunkowania postrzegania i oceny innych
    - teoria dysonansu poznawczego
    - wywieranie wpływu na ludzi, a manipulacja ich uczuciami i zachowaniem
    - zachowania prospołeczne; pomaganie i altruizm
    - konformizm; teoria wpływu społecznego
    - zachowania ludzi w grupie; myślenie grupowe, facylitacja społeczna, próżniactwo społeczne
    - kształtowanie się postaw; uprzedzenia, stereotypy, dyskryminacja
    - atrakcyjność i miłość
    - możliwości wykorzystania wiedzy z psychologii społecznej w doradztwie zawodowym

    2. Elementy psychologii uczenia się i rozwoju człowieka (10 h)
    - systemy pamięciowe i podstawowe prawa w zapamiętywaniu. Mechanika technik pamięciowych i ich przykłady.
    - mindmapping jako forma opracowywania informacji i podniesienia sprawności myślenia.
    - fizjologia uczenia się, rola ciała w procesie uczenia się i nauczania.
    - koncepcja indywidualnych wzorców myślowych wg D. Markowej i A. Powell.
    - wpływ formy ekspozycji informacji na efektywność jej przyswajania. Rytuał skutecznej nauki.
    - podstawowe zasady w nauczaniu uwzględniające różne potrzeby poznawcze dzieci oraz zwiększenie możliwości przyswajania informacji i koncentracji w dużej grupie.
    - znaczenie przekonań i jakości samooceny w stopniu wykorzystania potencjału intelektualnego. Historia przekonań i wycieczka po zasoby.
    - elementy rozwojowej komunikacji, zwłaszcza w sytuacjach udzielania opinii na temat wyników.
    - wpływ obieranych ról w zespole a możliwość korzystania z zasobów poznawczych.
    - etapy rozwoju człowieka w koncepcji somatoanalizy i możliwe kompensacje deficytów w odniesieniu do teorii systemów.

    3. Podstawy psychologii osobowości (10 h)
    - struktura i rozwój osobowości w klasycznej psychoanalizie
    - Freudowska koncepcja mechanizmów obronnych
    - pedagogika Gestalt
    - Carl Rogers – koncepcja edukacji
    - Rogerowskie ujęcie problematyki rozwoju osobowości
    - psychospołeczne koncepcje osobowości (Adler, Horney, Fromm)
    - analityczna teoria Junga
    - fazy rozwojowe człowieka wg Eriksona,
    - Allportowska psychologia jednostki

    4. Komunikacja i trening interpersonalny (16 h)
    - podstawowe zasady autoprezentacji i jej znaczenie w pracy doradcy zawodowego – warsztat z kamerą,
    - nawiązywanie relacji i budowanie własnego wizerunku
    - aktywne słuchanie - techniki, rodzaje komunikatów
    - bariery w porozumiewaniu się; ich przyczyny i pokonywanie
    - empatia
    - postawa asertywna
    - skuteczne rozwiązywanie problemów
    - umiejętności komunikacyjne doradcy zawodowego
    - znaczenie i specyfika komunikacji w pracy doradcy zawodowego; mowa ciała, komunikacja werbalna, sztuka argumentacji w doradztwie
    - etykieta w pracy doradcy zawodowego
    - diagnoza, analiza i zrozumienie potrzeb klienta
    - budowanie długofalowej współpracy i uczestniczenie w rozwoju organizacji klienta
    - różne formy współpracy w doradztwie personalnym

    5. Rola doradztwa - doradztwo wobec wyzwań współczesności (8 h)
    - trendy w określaniu zapotrzebowania na kwalifikacje i kompetencje pracowników.
    - trendy europejskie w pozyskiwaniu pracowników.
    - narzędzia rekrutacji on-line – zagrożenia unifikacji i tracenia talentów, Przystawalność i nieprzystawalność opisów i charakterystyk zawodów wobec wymagań stanowiskowych. Wywiady on-line – nowe metody przygotowywania kandydatów do pracy.
    - rozróżnianie kompetencji i postaw wobec pracy – wartości, nastawienie wobec pracy i treści pracy.
    - pozazawodowe źródła kwalifikacji i kompetencji.
    - etyczny wymiar doradztwa kariery (poradnictwa zawodowego).
    - doradztwo kariery w odpowiedzi na wyzwania rynku i oczekiwania pokolenia Y.
    - doradztwo zawodowe wrażliwe na płeć i stereotypizację oczekiwań wobec kompetencji.
    - społeczne i ekonomiczne korzyści stosowania zasady gendermainstreaming.
    - kobiety i mężczyźni na rynku pracy w różnych przedziałach wiekowych. Różnice płac i oczekiwań.
    - wyzwania międzykulturowe w doradztwie kariery (doradztwie zawodowym)
    - rola doradcy personalnego i zawodowego
    - specyfika pracy na stanowisku doradcy personalnego
    - rola doradcy personalnego w procesie zarządzania kadrami
    - świadczenie usług w ramach doradztwa personalnego
    - etyka doradcy zawodowego

    6. Prawo pracy (14 h)
    - podstawowe pojęcia i zasady prawa pracy
    - stosunek pracy; nawiązanie, rozwiązanie oraz wygaśnięcie stosunku pracy
    - podstawowe obowiązki i prawa pracownika oraz pracodawcy
    - rodzaje umów: o pracę, o dzieło, zlecenie
    - wynagrodzenie i inne świadczenia związane z pracą
    - regulacje związane z czasem pracy
    - urlopy; wypoczynkowy, wychowawczy, macierzyński
    - dyskryminacja i mobbing w pracy

    7. Zarządzanie karierą (12 h)
    - proaktywne zarządzanie karierą zawodową
    - budowanie wizerunku zawodowego
    - modele współczesnych karier zawodowych; kariera bez granic
    - czynniki sukcesu
    - formułowanie celów zawodowych
    - planowanie karier w organizacji
    - teorie motywacji
    - zarządzanie talentami

    ZAGADNIENIA SPECJALNOŚCIOWE
    1. Development center - Ocena potencjału – diagnozowanie kompetencji (16 h)
    - mapa kompetencji
    - teorie kompetencji: MBTI, Holland, Big Five, McClelland itp.
    - metody i narzędzia oceny kompetencji
    - podejmowanie decyzji personalnych
    - korzyści wynikające z zastosowania procedur DC
    - narzędzia i metody oceny (indywidualne i grupowe)

    2. Rozwój pracowników (8 h)
    - planowanie rozwoju pracowników w oparciu o potrzeby organizacji i oczekiwania rozwojowe pracowników
    - wykorzystanie potencjału pracowników do wzrostu i rozwoju organizacji
    - programy rozwijania kompetencji pracowniczych
    - rozpoznawanie i analiza potrzeb szkoleniowych
    - projektowanie programów szkoleniowych
    - ewaluacja szkoleń

    3. Optymalizacja struktur organizacyjnych (4 h)
    - analiza pracy
    - opisy stanowisk pracy
    - modele kompetencyjne

    4. System okresowych ocen pracowniczych (8 h)
    - korzyści wynikające z wdrożenia systemu ocen okresowych
    - cele i wymagania stawiane systemowi ocen
    - metody i narzędzia oceniania
    - etapy wdrożenia systemu ocen okresowych
    - kryteria oceny
    - przykłady narzędzi i kwestionariuszy oceny

    5. Motywacyja jako element rozwoju pracownika(8 h)

    6. Badania satysfakcji pracowników (8 h)
    - cele i korzyści badania satysfakcji z pracy
    - metody badania satysfakcji z pracy – narzędzia badawcze
    - wnioski z badań

    7. Wypalenie zawodowe – (4 h)
    - etapy i symptomy wypalenia

    8. Coaching indywidualny (16 h)
    - różnice pomiędzy doradztwem a coachingiem
    - coaching menedżerski
    - narzędzia pracy coacha
    - techniki coachingu
    - rozwijanie poprzez coaching
    - wprowadzanie zmian

    9. Coaching w praktyce (16 h)
    - prowadzenie rozmów coachingowych - warsztaty

    10. Seminarium (8 h)

  • Agnieszka Ciereszko
    Andragog, doradca zawodowy, właścicielka firmy szkoleniowo – doradczej VIRTUS. Od wielu lat zajmuje się tworzeniem nowoczesnych narzędzi w edukacji i doradztwie zawodowym. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli, pedagogów i doradców zawodowych z zakresu wdrażania poradnictwa kariery i stosowania w edukacji nowoczesnych technologii. Zastępca redaktora naczelnego kwartalnika „Doradca Zawodowy”, trener szkoleń online, twórca treści do kursów elearningowych i autorka scenariuszy komputerowych gier edukacyjnych.

    Irmina Rytlewska
    Psycholog, od początku swojej pracy zawodowej związana z doradztwem zawodowym. Prowadzi indywidualne konsultacje oraz warsztaty dla uczniów, nauczycieli i rodziców z zakresu doradztwa zawodowego, planowania ścieżki kariery oraz poznawania swoich predyspozycji. Pracuje także jako asesor w Fundacji Rozwoju Talentów podczas Asesssement Center przy realizacji programu stażowego badając i oceniając kompetencje studentów. Posiada doświadczenie trenerskie przy realizacji projektów unijnych z zakresu aktywnych metod poszukiwania pracy. Ukończyła I i II stopień terapii systemowej oraz Szkołę Trenerów Biznesu MODERATOR. Posiada licencję na stosowanie takich metod diagnozy jak BBT Achtnicha, KUP, oraz IPD. Ukończyła studia podyplomowe z doradztwa zawodowego.

    Justyna Bąk
    mgr pedagogiki, doradca zawodu, trener efektywnej nauki, szybkiego czytania i technik pamięciowych, szkoleniowiec, nauczyciel akademicki. Na co dzień pracuje z dziećmi, młodzieżą, rodzicami i nauczycielami w formie zajęć grupowych oraz konsultacji indywidualnych. Posiada kwalifikacje oraz narzędzia dzięki którym pomaga określić predyspozycje zawodowe i zaplanować ścieżkę rozwoju kariery edukacyjno-zawodowej. Bazując na swoim doświadczeniu oraz kierunkowym wykształceniu pracuje ze studentami jako wykładowca. Prowadzi też zajęcia dla dzieci i młodzieży mające na celu ich rozwój emocjonalno-intelektualny oraz działa w organizacjach pozarządowych.

  • Studia skierowane są do osób pracujących w agencjach zatrudnienia i pośrednictwa pracy jak również pracowników działu HR pragnących podnieść swoje kwalifikacje. Ukończenie studiów podyplomowych z doradztwa personalnego daje też możliwość zmiany dotąd posiadanych kwalifikacji.

  • - wszystkie zajęcia realizowane są w trybie stacjonarnym (w uczelni)
    - studia trwają 9-10 miesięcy
    - zjazdy odbywają się średnio raz w miesiącu, w weekendy (piątki od godz. 16:00 do 21:00, soboty i niedziele w godz. 9:00 -16:00)
    - zajęcia realizowane są zgodnie z góry ustalonym programem

  • - 1 test semestralny
    - Praca dyplomowa – projekt pisany w grupach
    - egzamin końcowy, polegający na obronie pracy dyplomowej

  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

  • - O przyjęcie na studia podyplomowe w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu mogą ubiegać się osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych: licencjackich, inżynierskich lub magisterskich.
    - Rekrutacja odbywa się bez egzaminów wstępnych.
    - W przypadku kandydatów na Podyplomowe Studia Coachingu wymagane jest uczestnictwo w rozmowie kwalifikacyjnej.

  • - wypełniony i podpisany kwestionariusz
    - dwa egzemplarze umowy edukacyjnej
    -  potwierdzona przez WSB lub notarialnie kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
    - potwierdzona przez WSB, notarialnie lub przez Urząd Miasta i Gminy kserokopię obu stron dowodu osobistego
    - w przypadku zmiany nazwiska - kserokopia aktu ślubu potwierdzona notarialnie bądź przez WSB 
    - zdjęcie legitymacyjne
    - wypełniona ankieta dla kandydatów na Podyplomowe Studia: Coachingu, Psychologii zarządzania
    - dowód uiszczenia bezzwrotnej opłaty wpisowej (nie dotyczy okresu promocji) w wysokości 400 zł na konto:
    Wyższa Szkoła Bankowa
    Raiffeisen Bank Polska SA
    51 1750 1019 0000 0000 0161 1844
    tytuł przelewu: opłata wpisowa.

  • Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

  • 4100 PLN

Studia o podobnej tematyce