Lean w usługach

152 Godzin, 2 Semestr

weekendowy, wieczorowy, dzienny



Poznań Nowy 4100 PLN
więcej terminów () mniej terminów
  • Celem studiów jest dostarczenie wiedzy i praktycznych umiejętności niezbędnych do wdrażania usprawnień w firmach usługowych, biurach i administracji za pomocą metodyki Lean. Umożliwia to osiągnięcie zadowolenia klienta i poprawę wyników biznesowych.

  • Zagraj w Lean. Główne koncepcje doskonalenia procesów (16 godz.)

    Podstawy szczupłego zarządzania
    Zasady i koncepcje Lean
    7 typów marnotrawstwa

    Głos klienta (8 godz.)

    Kim jest klient?
    Jakie są potrzeby klienta?
    Co jest wartością dla klienta?
    Jakie działania dodają wartości dla klienta?

    Przepływ jednej sztuki (8 godz.)

    Push i pull
    Przepływ w warunkach wielozadaniowości
    Czynniki zaburzające przepływ

    Rozwiązywanie problemów za pomocą formularza A3 (16 godz.)

    Co to jest problem?
    Graficzna prezentacja danych
    Analiza różnicy pomiędzy stanem obecnym a docelowym

    Praca standaryzowana (8 godz.)

    Czas taktu a czas cyklu
    Pełne obciążenie pracą
    Aspekty bezpieczeństwa, jakości i efektywność w procesie standaryzacji
    Dokumentacja standardu

    Zarządzanie przez cele i zarządzanie wizualne (8 godz.)

    Miary porcesu (Lead Lag)
    Wykresy
    Miary zmienności
    Kaskadowanie celów

    5S. Organizacja miejsca pracy (8 godz.)

    5 kroków 5S
    Audyty 5S
    Informacja wizualna a zarządzanie wizualne
    Wizualizacja efektywności za pomocą wskaźników

    Seminarium (8 godz.)

    Rozwiązywanie problemów

    Mapowanie procesów (8 godz.)

    Co to jest proces
    Diagram SIPOC
    Mapy jednowymiarowe
    Mapy wielowymiarowe

    GEMBA, czyli miejsce dodawania wartości (8 godz.)

    Czego można się nauczyć od innych. Wizyta w zakładzie produkcyjnym

    Lean Leader. Przywództwo w kulturze Lean (8 godz.)

    Jak zaangażować całą organizację w proces usprawnień
    Obowiązki i rola lidera
    Lean to nie tylko narzędzia

    Zarządzanie doświadczeniem klienta (8 godz.)

    Dostosowywane procesów i systemów do potrzeb klienta
    Potrzeby klienta głównym czynnikiem wpływającym na organizację.
    Pozyskiwanie informacji zwrotnych od klientów i pracowników

    Zarządzanie zmianą (8 godz.)

    Czynniki wymuszające zmianę w organizacji
    Rozpoznanie potrzeby zmiany i źródła zmian
    Postawy pracowników wobec zmian
    Gotowość do zmian, dynamika zmian

    Komunikacja w organizacji i zespole (8 godz.)

    Komunikacja w grupie
    Dawanie informacji zwrotnej
    Bariery komunikacyjne w organizacji

    Budowanie efektywnych zespołów (8 godz.)

    Warunki efektywnej współpracy
    Typy osobowości, czyli kogo masz w grupie
    Zasady tworzenia i działania wysokowydajnych zespołów
    Etapy rozwoju zespołu
    Dynamika zespołu: role grupowe

    Case Day (16 godz.)

    Doskonalenie procesów

  • Jakub Marczak
    Absolwent Biotechnologii na UP w Poznaniu, studiów podyplomowych z Zarządzania Jakością na Politechnice Poznańskiej oraz Zintegrowanych Systemów Informatycznych w WSB w Poznaniu, studiował również Zarządzanie na UE w Poznaniu. Posiada wieloletnie szerokei doświadczenie w jakości farmaceutycznej. Pracował jako Menadżer ds. Doskonalenia i Lean w branży meblerskiej, skupiają się głównie na metodyce Lean Manufacturing. O becnie na stałe zatrudniony jako Ekspert Operational Excellence i Zarządzania Zmianami w Biznesie w branży farmaceutycznej. Współpracuje również z firmami z branż spożywczej, medycznej i kosmetycznej przy wdrażaniu narzędzi i metodyki Lean.

    Krzysztof Firlik
    Absolwent Zarządzania i inżynierii produkcji na Politechnice Poznańskiej. Studiował również Zarządzanie Produkcją na studiach podyplomowych WSE w Krakowie, oraz w Ecole Nationale d’Ingenieurs de Metz (Francja). Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie organizacji i optymalizacji procesów produkcyjnych głównie w branżach automotive i medycznej w zakładach produkcyjnych w Polsce i we Francji. Realizował m.in. projekty związane z transferem zakładu produkcyjnego, reorganizacją procesów dla rozbudowy hali produkcyjnej, budowaniem kultury Lean w przedsiębiorstwie produkcyjnym, wzrostem zaangażowania pracowników w doskonalenie procesów. Obecnie kieruje działem Optymalizacji Procesów w jednym z większych zakładów produkcyjnych w powiecie poznańskim. Jest również współorganizatorem Otwartej Konferencji Lean w Poznaniu, konsultantem merytorycznym i trenerem studiów Lean Management w WSB w Poznaniu. Prywatnie pasjonują go podróże, fotografia, sport, turystyka górska i zabytkowa motoryzacja.

  • Studia kierowane są do wszystkich osób nastawionych na zwiększanie swoich kompetencji w zakresie doskonalenia procesów, zarządzania zmianą i polepszania wyników organizacji.

    Grupa docelowa to pracownicy administracji, urzędów, służby zdrowia, banków, firm logistycznych, działów HR, zakupów, finansów i innych organizacji świadczących usługi lub przetwarzających informację.

    Studia dają możliwość zdobycia bardzo poszukiwanych na rynku pracy umiejętności specjalistom, inżynierom, kadrze kierowniczej średniego i wyższego szczebla. Kierowane są także do studentów studiów magisterskich.

  • - wszystkie zajęcia realizowane są w trybie stacjonarnym (w uczelni)
    - studia trwają 9-10 miesięcy
    - zjazdy odbywają się średnio raz w miesiącu, w weekendy (piątki od godz. 16:00 do 21:00, soboty i niedziele w godz. 9:00 -16:00)
    - zajęcia realizowane są zgodnie z góry ustalonym programem

  • - I semestr kończy się przygotowaniem formularza A3
    - II semestr kończy się przygotowaniem projektu.

  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

  • - O przyjęcie na studia podyplomowe w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu mogą ubiegać się osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych: licencjackich, inżynierskich lub magisterskich.
    - Rekrutacja odbywa się bez egzaminów wstępnych.
    - W przypadku kandydatów na Podyplomowe Studia Coachingu wymagane jest uczestnictwo w rozmowie kwalifikacyjnej.
    - Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

  • - wypełniony i podpisany kwestionariusz
    - dwa egzemplarze umowy edukacyjnej
    -  potwierdzona przez WSB lub notarialnie kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
    - potwierdzona przez WSB, notarialnie lub przez Urząd Miasta i Gminy kserokopię obu stron dowodu osobistego
    - w przypadku zmiany nazwiska - kserokopia aktu ślubu potwierdzona notarialnie bądź przez WSB 
    - zdjęcie legitymacyjne
    - wypełniona ankieta dla kandydatów na Podyplomowe Studia: Coachingu, Psychologii zarządzania
    - dowód uiszczenia bezzwrotnej opłaty wpisowej (nie dotyczy okresu promocji) w wysokości 400 zł na konto:
    Wyższa Szkoła Bankowa
    Raiffeisen Bank Polska SA
    51 1750 1019 0000 0000 0161 1844
    tytuł przelewu: opłata wpisowa.

  • O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.

  • 4100 PLN

Studia o podobnej tematyce