Lider sieci handlowej

174 Godzin

weekendowy, wieczorowy, dzienny



Poznań Nowy 4200 PLN
więcej terminów () mniej terminów
  • Zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności niezbędnych na średnich i wyższych stanowiskach w branży handlowej (kanał nowoczesny).

  • BLOK WPROWADZAJĄCY (8 godz.):

    - Globalizacja- mega trendy w zarządzaniu (8 godz.)

    BLOK SPECJALISTYCZNY (78 godz.)
    1. Analiza strategiczna rynku (4 godz.)
    - Mikro i makro otoczenie
    - Atrakcyjność rynku
    - Analiza wewnętrznych i zewnętrznych czynników wpływających na sprzedaż i rentowność placówki handlowej
    - Analiza konkurencji
    - Analiza atrakcyjności dostawców i produktów w wybranej lokalizacji
    - Cykl życia produktów

    2. Analiza sprzedaży (8 godz.)
    - Portfel klientów
    - Wolumen i wielkość sprzedaży
    - Pozycja rynkowa dostawców
    - Zyskowność sprzedaży i jej prognozowanie
    - Określenie popytu
    - P&L - obliczanie rentowności podejmowanych działań

    3. Styl zarządzania sklepem wielko powierzchniowym i jego wpływ na rozwój sieci (4 godz.)
    - rodzaje stylów zarządzania.
    - zarządzanie i motywacja personelu sklepu.

    4. Marketing w sprzedaży (4 godz.)
    - istota komunikacji marketingowej.
    - strategia reklamy i efektywnego doboru mediów do strategii i celów marketingowych
    - ATL (ang. "Above The Line" - pol. "powyżej linii") - media tradycyjne typu telewizja, radio, prasa, plakaty, reklama zewnętrzna, POS.
    - BTL (ang. "Below The Line" - pol. "poniżej linii") - Direct Mail, Consumer Promotion oraz Pocket Media.
    - komunikat reklamowy
    - promocja sprzedaży
    - narzędzia promocji konsumenckiej,, ocena skuteczności promocji sprzedaży

    5. Negocjacje zakupowe (16 godz.)
    - Przygotowanie do negocjacji i wybór odpowiedniego sposobu działania:
    - Taktyki negocjacyjne
    - Niezbędne podstawy mowy ciała
    - Ćwiczenia – z zakresu negocjacji z wykorzystaniem analiz wideo
    - Konflikt. Przedstawienie zalet i wad konfliktu w jaki sposób kupiec może nim zarządzić

    6. Logistyka i organizacja dostaw materiałów: (8 godz.)
    - Rola zapasów materiałowych w przedsiębiorstwie
    - Konflikty logistyczne
    - Klasyfikacja i redukcja zapasów metodą ABC
    - Organizacja magazynów
    - Wycena zapasów i koszty utrzymania zapasów
    - Metody kontroli zapasów
    - Określenie optymalnej partii zamówienia – EOQ

    7. Zarządzanie kategorią produktów (Category Managemnt) (20 godz.)
    - Co kryje się pod pojęciem „zarządzanie kategorią”.
    - Czym są standardy merchandisingowe.
    - Dlaczego największe koncerny inwestują w zarządzanie kategorią, merchandising
    - Jak przygotować organizacyjnie przedsiębio¬stwo dla efektywnego wprowadzenia procesu.
    - Strategia biznesowa a obecna i oczekiwana pozycja rynkowa.
    - Jak przeprowadzić rzetelną analizę kategorii.
    - Czym jest drzewo decyzyjne dla kategorii.
    - Zarządzanie produktem.
    - Modyfikacje produktu, opakowanie i oznakowanie produktu.
    - zarządzanie marką.
    - istota marki.
    - Korzyści osiągane przez sprzedawcę marki oraz kupującego markę.
    - Pozycjonowanie marki.
    - Polityka cenowa.
    - Projekty partnerskie a zarządzanie kategorią.
    - Jakie są bariery w przeprowadzeniu pełnego procesu.

    8. Merchandising w nowoczesnym procesie sprzedaży (8 godz.)
    - Projektowanie doświadczeń klienta.
    - Podstawowe pojęcia strategii merchandisingowej.
    - Metody i techniki ekspozycji towaru, ich hierarchia ważności i skuteczności.
    - Promocja sprzedaży a merchandising.
    - Geografia punktów sprzedaży.

    9. Seminarium (6 godz.)

    Blok tematów do wyboru
    W ramach realizowanego programu słuchacz wybiera 11 tematów spośród niżej podanych:

    - Analiza rynku (8 godz.)
    - Aspekty prawne – prawo pracy, prawo cywilne (8 godz.)
    - Biznesplan (8 godz.)
    - Budżetowanie i źródła finansowania (8 godz.)
    - Formy prawne prowadzenia działalności gospodarczej (struktury organizacyjne, zarządzanie strategiczne, zarządzanie operacyjne, odpowiedzialność) (8 godz.)
    - Innowacje w organizacji (8 godz.)
    - Konflikt w organizacji (8 godz.)
    - Komunikacja w biznesie (8 godz.)
    - Kreatywne rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji (8 godz.)
    - Modele biznesowe (8 godz.)
    - Negocjacje i mediacje w biznesie (8 godz.)
    - Ochrona danych osobowych (8 godz.)
    - Organizacja pracy menedżera (8 godz.)
    - Projektowanie ścieżek kariery zawodowej, zarządzanie talentami (8 godz.)
    - Strategie marketingowe (8 godz.)
    - Techniki prezentacji (8 godz.)
    - Ubezpieczenia społeczne (8 godz.)
    - Wartość firmy (8 godz.)
    - Zarządzanie efektywnym zespołem i pracownikiem (8 godz.)
    - Zarządzanie międzykulturowe (8 godz.)
    - Zarządzanie projektem (8 godz.)
    - Zarządzanie przez cele MBO (8 godz.)
    - Zarządzanie zmianą (8 godz.)
    - Analiza fundamentalna i techniczna (8 godz.)
    - Analiza źródeł i kosztów finansowania działalności gospodarczej (8 godz.)
    - Finanse behawioralne (8 godz.)
    - Fuzje i przejęcia (8 godz.)
    - Ocena wyników przedsiębiorstwa (8 godz.)
    - Rachunkowość zarządcza dla początkujących (8 godz.)
    - Sprawozdawczość finansowa (8 godz.)
    - Zarządzanie kapitałem pracującym (8 godz.)
    - Zastosowanie MS Excela w analizach finansowych (8 godz.)
    - Zintegrowane systemy zarządzania – systemy klasy ERP (8 godz.)

  • Grzegorz Olechniewicz
    Trener i doradca, realizował projekty i strategie między innymi dla firm z branż: bankowej, telekomunikacyjnej, motoryzacyjnej, farmaceutycznej, FMCG, oraz dla firm zajmujących się przemysłem ciężkim. W opinii wielu klientów jeden z czołowych europejskich ekspertów w dziedzinie strategii i negocjacji zakupowych.
    Swoje wieloletnie doświadczenie zdobył jako Procurement Manager w Ariba Inc. oraz Project Procurement Manager dla Carrywater Group S.A. Od ponad dekady doradza firmom w zakresie strategii negocjacyjnych oraz optymalizacji przedsiębiorstw zarówno od strony procesów jak i obszarów operacyjnych.
    Twórca Polskiej Grupy Zakupowej, GO-CTR Consulting. Główny ekspert ds. strategii zarządzania w firmie GOODMAN. Prowadził wykłady w ramach Studiów Podyplomowych Zakupy w Biznesie organizowanych przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu, a obecnie wykładowca, konsultant merytoryczny oraz promotor na kierunku studiów podyplomowych Zakupy w Biznesie oraz Zarządzanie Projektem na Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu.
    Współzałożyciel i członek dwóch krajowych stowarzyszeń branży zakupowej.

    Michał Brywczyński
    Od 2005 roku trener konsultant biznesu a od 2010 również coach biznesu. Sprzedawca usług szkoleniowych i doradczych, właściciel Agile Project Management Polska - firmy zarządzającej projektami innowacyjnymi i komercjalizacją projektów badawczych, pracującej w oparciu o model pracowników rozproszonych. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu organizacji pracy zespołów sprzedażowych, mistrzowskiej obsługi klienta i umiejętności handlowych. Od 6 lat – specjalizacja w zakresie technik sprzedaży relacyjnej. Wieloletnie doświadczenie w pracy w korporacji - w obszarze doradztwa biznesowego. Prowadzi szkolenia i coachingi z zakresu psychologii inwestowania na rynkach walutowych.

  • - Przyszli liderzy sieci;
    - Osoby zarządzające sieciami handlowymi;
    - Managerowie rozwijający sieci handlowe;
    - Szefowie działów sprzedaży, którzy zarządzają menedżerami w dziale sprzedaży.

  • Modułowy system nauczania jest propozycją dla osób, które chciałyby w świadomy sposób kierować swoim kształceniem i karierą zawodową.

    - W pierwszej kolejności realizowany jest blok wprowadzający z obszaru zarządzania lub finansów w zależności od wybranego kierunku studiów.
    - Następnie blok specjalistyczny, zawierający tematy ściśle związane z danym kierunkiem studiów.
    - Jako ostatni realizowany jest blok tematów do wyboru. Jest to 38 tematów z różnych dziedzin (finansowych, zarządczych i tzw. kompetencji miękkich) spośród których słuchacza sam wybiera tematy, które są dla niego interesujące i przydatne.

    Przy wyborze tematów do wyboru słuchacz może skorzystać z konsultacji z autorem programu lub opiekunem grupy, który pomoże dobrać tematy najbardziej odpowiednie dla każdego słuchacza indywidualnie. W ramach bloku tematów do wyboru słuchacz może zrealizować od 9 do 16 tematów w zależności od wybranego kierunku studiów. Istnieje możliwość zrealizowania większej ilości tematów niż przewiduje program studiów – wiąże się to z dodatkową opłatą. Wszystkie zajęcia realizowane są w weekendy, częstotliwość zjazdów uzależniona jest od wybranych przez słuchacza tematów.

    2 tygodnie przed pierwszym zjazdem osoby przyjęte na studia zostaną poinformowane mailowo przez Dział Studiów Podyplomowych o terminie rozpoczęcia zajęć. Otrzymają również szczegółowy plan pierwszego zjazdu oraz komplet informacji organizacyjnych.

  • Projekt zaliczeniowy i egzamin końcowy połączony z obroną projektu.

  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

  • - O przyjęcie na studia podyplomowe w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu mogą ubiegać się osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych: licencjackich, inżynierskich lub magisterskich.
    - Rekrutacja odbywa się bez egzaminów wstępnych.
    - W przypadku kandydatów na Podyplomowe Studia Coachingu wymagane jest uczestnictwo w rozmowie kwalifikacyjnej.

  • - wypełniony i podpisany kwestionariusz
    - dwa egzemplarze umowy edukacyjnej
    -  potwierdzona przez WSB lub notarialnie kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
    - potwierdzona przez WSB, notarialnie lub przez Urząd Miasta i Gminy kserokopię obu stron dowodu osobistego
    - w przypadku zmiany nazwiska - kserokopia aktu ślubu potwierdzona notarialnie bądź przez WSB 
    - zdjęcie legitymacyjne
    - wypełniona ankieta dla kandydatów na Podyplomowe Studia: Coachingu, Psychologii zarządzania
    - dowód uiszczenia bezzwrotnej opłaty wpisowej (nie dotyczy okresu promocji) w wysokości 400 zł na konto:
    Wyższa Szkoła Bankowa
    Raiffeisen Bank Polska SA
    51 1750 1019 0000 0000 0161 1844
    tytuł przelewu: opłata wpisowa.

  • Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

  • 4200 PLN

Studia o podobnej tematyce