Menedżer Jakości

2 Semestr

weekendowy, wieczorowy, dzienny



Warszawa Nowy 3300 PLN za semestr
więcej terminów () mniej terminów
  • Celem studiów jest przekazanie słuchaczom wiedzy niezbędnej przy opracowywaniu, wdrażaniu i doskonaleniu systemów jakości według standardów międzynarodowych, a tym samym przygotowanie do wykonywania odpowiedzialnych zadań w poszczególnych obszarach zarządzania jakością w przedsiębiorstwie. Studia przygotowują do planowania oraz pełnienia nadzoru nad realizacją polityki jakościowej a także do koordynowania pracy wszystkich działów przedsiębiorstwa mających wpływ na funkcjonowanie systemu. W toku studiów kładziemy również nacisk na funkcje menedżerskie i umiejętności niezbędne do zarządzania zespołem audytorów wewnętrznych. Dzięki tym umiejętnościom i kompetencjom uczestnicy studiów wnoszą dodatkową wartość do swoich firm pomagając im się rozwijać i zdobywać nowe rynki. Studia te dostarczają obszernej wiedzy i kwalifikacji na stanowiskach Pełnomocnik Systemu Zarządzania Jakością, Menedżer Systemu Zarządzania Jakością oraz Auditor wewnętrzny Zintegrowanego Systemu Zarządzania. Przygotowują do fachowego wdrożenia i doskonalenia systemu zarządzania jakością oraz przeprowadzania auditów wewnętrznych w firmach.

    Studia dają możliwość przygotowania się do uzyskania dwóch międzynarodowych, akredytowanych certyfikatów:

    Pełnomocnik Systemu Zarządzania Jakości (TÜV NORD Polska),
    Menedżer Systemu Zarządzania Jakością (TÜV NORD Polska).

    Ze względu na to iż program studiów jest wzbogacony o inne systemy zarządzania takie jak System Zarządzania Środowiskowego czy System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy, istnieje także możliwość uzyskania dodatkowego certyfikatu Auditora Wewnętrznego Zintegrowanego Systemu Zarządzania wg ISO 9001, ISOSkontaktuj się z nami za pomocą formularza na tej stroniei PN-N-18001.

  • Semestr I

    System zarządzania jakością: kontekst organizacji i przywództwo – 16h

    Andrzej Żukowski

    podstawy zarządzania jakością
    pojęcia i definicje dotyczące jakości
    czym jest system zarządzania jakością (SZJ)
    normy i wytyczne
    normy ISO serii 9000
    perspektywa - jeszcze lepiej niż ISO
    rozumienie organizacji i jej kontekstu
    zrozumienie potrzeb i oczekiwań stron zainteresowanych
    zakres system
    system zarządzania jakością i jego procesy
    podstawy procesu
    przywództwo i zaangażowanie
    orientacja na klienta
    realizacja polityki jakości poprzez wizję i misję
    role, odpowiedzialność i uprawnienia
    psychologiczne podstawy ludzkiego działania
    motywacja i wartości: hierarchia potrzeb
    struktura projektu
    cele do projektu
    plan projektu
    realizacja projektu
    działania odnoszące się ryzyka i szans
    cele jakości i planowanie ich osiągnięcia
    planowanie zmian



    II. System zarządzania jakością: Wsparcie i zapewnienie zasobów – 12h

    Andrzej Bielecki

    Ludzie w SZJ i jego procesach
    zarządzanie infrastrukturą
    środowisko dla działania procesów
    zasoby do monitorowania i pomiarów
    zarządzanie wiedzą w organizacji
    kompetencje, świadomość i komunikacja
    udokumentowane informacje: funkcja i korzyści z dokumentowania SZJ
    wymagania dotyczące dokumentowania informacji
    budowa przykładowej dokumentacji systemowej
    opisy procesów
    opracowanie i aktualizowanie oraz nadzór nad udokumentowanymi informacjami


    III. Nadzór nad działaniami operacyjnymi i dostawcami zewnętrznymi – 16h

    Andrzej Bielecki

    planowanie i nadzór nad działaniami operacyjnymi
    określenie wymagań dla wyrobów i usług
    komunikacja z klientem
    przegląd wymagań dot. wyrobów i usług
    projektowanie i rozwój wyrobów i usług
    nadzór nad zewnętrznymi dostawcami wyrobów i usług
    produkcja i dostarczanie usługi
    zwalnianie wyrobów i usług
    techniki kontroli jakości
    nadzór nad niezgodnościami dot. wyjść z procesów, wyrobów i usług

    ​ IV. Ocena wyników, monitorowanie i pomiary, analiza oraz doskonalenie – 12h

    Agnieszka Żurawska-Wojcieszek

    monitorowanie i pomiary
    zadowolenie klienta
    analiza i ocean
    audit wewnętrzny
    przegląd zarządzania
    niezgodności i działania korygujące
    ciągłe doskonalenie
    7 narzędzi zarządzania” i ich funkcje
    standardowe narzędzia zarządzania
    FMEA: systematyczne odkrywanie niezgodności
    cel FMEA
    pochodzenie FMEA

    V. System Zarządzania Środowiskowego - 4h

    Dr Dariusz Kłosowski

    norma ISO 14001
    podstawy zarządzania środowiskowego
    katalog wymagań normy ISO 14001
    polskie i europejskie prawodawstwo w zakresie ochrony środowiska
    aspekty środowiskowe, metody oceny
    miary efektywności zarządzania środowiskowego
    ekocontrolling i ekofinansowanie



    VI. System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy – 4h

    Dr Dariusz Kłosowski

    zasady zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, standardy zarządzania BHP (PN-N- 18001, OHSAS 18001, ISRS)
    metody i zasady identyfikacji zagrożeń i szacowania ryzyka zawodowego
    monitoring i pomiary skuteczności zarządzania

    VII. CSR – Corporate Social Responsibility – 4h

    Dr Dariusz Kłosowski

    co to jest CSR ?
    przykłady dobrowolnych inicjatyw i narzędzi na rzecz społecznej odpowiedzialności
    Accountability (AA) 1000
    Global Reporting Initiative (GRI)
    SA 8000 (Social Accountability)
    IQNet SR 10
    wytyczne dotyczące społecznej odpowiedzialności - standard ISO 26 000
    strategia CSR a zrównoważony rozwój
    raportowanie kwestii zrównoważonego rozwoju

    VIII. Auditowanie systemu zarządzania jakością i jego certyfikacja – 20h

    Andrzej Bielecki

    w jakim celu należy przeprowadzać audity i certyfikacje
    podstawy przeprowadzania auditów
    First-Party-Audit – wewnętrzny audit jakości
    audit wyrobu, audit procesu i audit systemu
    Second-Party-Audit – audit dostawcy
    Third-Party-Audit – certyfikacja
    planowanie auditów
    etapy auditu
    przeprowadzanie i dokumentowanie wyników auditów

    IX. Podstawy komunikacji, prezentacji i moderacji – 8h

    Dr Dorota Mikołajczyk

    komunikacja
    elementy komunikacji
    podstawy komunikacji – cztery uszy dla wiadomości
    prezentacja
    przesłanie: dostosowanie do grupy docelowej
    medium jest przesłaniem
    prowadzenie przy pomocy moderacji
    metoda moderacji – troje w pomieszczeniu
    zadania moderatora: płaszczyzny rzeczowe i praca zbiorowa
    metody wspomagające jakość pracy w grupach

    Łącznie w semestrze 96h

    W ramach semestru możliwość uzyskania dwóch certyfikatów (za dodatkową opłatą):

    Pełnomocnik Systemu Zarządzania Jakości (TÜV NORD Polska)
    Auditor wewnętrzny Zintegrowanego Systemu Zarządzania wg ISO 9001, ISO 14001 i PN-N-18001



    Semestr II

    I. Przywództwo, planowanie i skuteczne zarządzanie procesami – 16h

    Agnieszka Żurawska-Wojcieszek

    podstawy zarządzania procesem
    dlaczego zarządzanie procesem
    elementy zarządzania procesem
    pętle regulacji procesu
    reengineering procesów organizacji
    historia Nagród Jakości
    model doskonałości EFQM
    zarządzanie ryzykiem
    moduły/systemu zarządzania ryzykiem
    wdrożenie systemu zarządzania ryzykiem
    Balanced Scorecard
    przykłady techniki BSC
    korzyści z techniki BSC


    II. Wiedza w organizacji, rola kompetencji w produkcji i dostarczaniu usługi – 8h

    Dr Dorota Mikołajczyk

    zorientowanie na pracowników i kwalifikacje
    rozmowa indywidualna
    ankietowanie pracowników
    ocena skuteczności działań szkoleniowych
    skuteczność działań doskonalących
    planowanie produkcji i usług
    utrzymanie jakości wyrobów i usług
    dostarczanie wyrobów i usług
    obsługa klienta
    partnerstwo z dostawcami


    III. Odpowiedzialność i prawo – 4h

    Dr Dorota Mikołajczyk

    trzy obszary prawa oraz kolejność rangi norm prawnych
    odpowiedzialność za wyrób
    konsekwencje prawne i administracyjne

    strategia zapobiegania szkodom



    ​ IV. ​Narzędzia i metody do rozwiązywania problemów i ciągłego doskonalenia – 12h

    Prof. Jan Myszewski

    analiza problemu – zastosowanie narzędzi statystycznych: dane – mierzalne, sprawdzalne, porównywalne
    karta pomiarów
    lista kreskowa
    zbiorcza lista wad
    histogram
    wykres rozrzutu (rozproszenia)
    porównanie parami
    wykres Pareto
    siedem narzędzi zarządzania: M7 i ich funkcje
    wykres współzależności
    wykres relacji
    wykres drzewa
    diagram macierzowy
    wykres port folio
    plan eliminacji problemów
    just in time: plan sieciowy


    V. Metody statystyczne – 12h

    Prof. Jan Myszewski

    na tropie jakości
    statystyka – zjawiska pod lupą
    podstawowe pojęcia statystyki
    parametry statystyczne
    rozkład normalny
    wpływy przypadkowe i systematyczne
    statystyczna regulacja procesu SPC

    VI. Zarządzanie niezgodnościami i procesy doskonalenia – 12h

    Dr Dariusz Kłosowski

    zarządzanie niezgodnościami
    klasyfikacja niezgodności
    możliwości analiz niezgodności
    procesy doskonalenia: metoda Kaizen
    ocena procesu ciągłego doskonalenia
    planowanie za pomocą FMEA
    przebieg FMEA
    wprowadzenie FMEA
    systematyczne wykrywanie błędów
    QFD w służbie klienta
    QFD w systemie zarządzania jakością
    fazy QFD
    a po co FMEA?
    po co QFD?


    VII. System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji – 8h

    Wojciech Piotrowski

    ogólne informacje na temat normy
    czym jest bezpieczeństwo informacji, najważniejsze zasady bezpieczeństwa informacji wymagania normy ISO 27001
    identyfikacja i ocena ryzyka
    wybór i wdrożenie sposobów zabezpieczenia informacji

    VIII. Zarządzanie ryzykiem – 8h

    Wojciech Piotrowski

    rodzaje ryzyka
    modele zarządzania ryzykiem
    identyfikacja i analiza ryzyka
    postępowanie z ryzykiem
    zapewnienie ciągłości funkcjonowania organizacji
    norma ISO 31000
    dobre praktyki zarządzania ryzykiem

    ŁĄCZNIE W SEMESTRZE - 80h

    W ramach semestru za dodatkową opłatą możliwość uzyskania certyfikatu Menedżer Jakości (TÜV NORD Polska)

    __________________________________________________________________________________



    W SUMIE – 176h

  • Studia skierowane są do osób zawodowo związanych z przedsiębiorstwami przemysłowymi, handlowymi czy też usługowymi, które zostały powołane do wdrożenia, nadzorowania lub doskonalenia systemu zarządzania jakością w swojej organizacji bądź planują w przyszłości podjąć tego typu zadania. Studenci poznają techniki motywacji personelu wszystkich szczebli dla realizowania polityki jakości w organizacji a także będą potrafili samodzielnie planować
    i przeprowadzać audity pierwszej i drugiej strony oraz oceniać skuteczność zaimplementowanego systemu zarządzania jakością. Podczas studiów zostaną również zaprezentowane korzyści zarządzania zorientowanego procesowo, studenci natomiast nauczą się jak samodzielnie planować, realizować i oceniać projekty, poznają narzędzia i techniki organizacji poprawy jakości oraz metody doskonalenia przyjętych rozwiązań.

  • Studia trwają dwa semestry w trybie niestacjonarnym. Zajęcia dydaktyczne będą odbywały się co dwa tygodnie w ramach dwudniowych, weekendowych sesji zajęciowych w godzinach od 09:00 do 17:00.
    Wszystkie zajęcia są prowadzone w kampusie Akademii Finansów i Biznesu Vistula ul. Stokłosy 3

  • Studia kończą się egzaminem oraz napisaniem pracy dyplomowej, w której przedstawiony zostanie konkretny problem praktyczny z dziedziny studiów. Zarys tematów do pracy zostanie przedstawiony Słuchaczom do końca I semestru. Każdy Słuchacz deklaruje temat pracy najpóźniej do rozpoczęcia II semestru i przesyła do Sekretariatu Centrum Studiów Podyplomowych AFiBV.
    Praca podlega obronie przed Komisją Egzaminacyjną.

  • Absolwent otrzymuje Świadectwo Ukończenia Studiów Podyplomowych Akademii Finansów i Biznesu Vistula.

    Certyfikaty:

    Za dodatkową opłatą oraz złożeniem egzaminu student ma możliwość otrzymania dodatkowych akredytowanych certyfikatów:

    Pełnomocnik Systemu Zarządzania Jakości (TÜV NORD Polska),
    Menedżer Systemu Zarządzania Jakością (TÜV NORD Polska),

    oraz

    certyfikatu Auditora wewnętrznego Zintegrowanego Systemu Zarządzania wg ISO 9001, SO 14001 i PN-N-18001.

  • Przyjęcia na studia podyplomowe w Akademii Finansów i Biznesu Vistula odbywają się według kolejności zgłoszeń.

  • kwestionariusz zgłoszeniowy - Pobierz
    oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych I lub II stopnia
    ksero dowodu osobistego (oryginał do wglądu i poświadczenia kopii)
    2 fotografie (37x52 mm)
    potwierdzenie wpłaty zaliczki

  • 3300 PLN

Studia o podobnej tematyce