Oligofrenopedagogika - edukacja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych intelektualnie (3 semestralne)

250 Godzin, 3 Semestr

weekendowy, wieczorowy, dzienny



Poznań Nowy 3550 PLN
więcej terminów () mniej terminów
  • Oligofrenopedagogika to oferta dla osób zainteresowanych pracą w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponad gimnazjalnych ( specjalnych, integracyjnych, ogólnodostępnych) oraz w innych placówkach kształcących uczniów niepełnosprawnych intelektualnie. Celem studiów jest rozwijanie wszechstronnych kompetencji do pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie.

  • BLOK PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNY (140 godz.)

    Pedagogika specjalna (15 godz.)
    Podstawy psychologii rozwoju (10 godz.)
    Podstawy psychiatrii i neurologii dziecięcej (10 godz.)
    Psychologia osób z niepełnosprawnością (10 godz.)
    Społeczne problemy funkcjonowania osób niepełnosprawnych (5 godz.)
    Prawne aspekty funkcjonowania osób niepełnosprawnych (5 godz.)
    Rehabilitacja i edukacja osób z niepełnosprawnością (20 godz.)
    Rehabilitacja i edukacja osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim (20 godz.)
    Profilaktyka z elementami poradnictwa i wczesnej interwencji ( 5 godz.)
    Psychoterapia z elementami terapii rodzinnej (10 godz.)
    Edukacja integracyjna osób niepełnosprawnych (5 godz.)
    Edukacja włączająca (5 godz.)
    Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wczesna interwencja (5 godz.)
    Seksualność osób niepełnosprawnych (5 godz.)
    Diagnoza funkcjonalna osób niepełnosprawnych (10 godz.)

    BLOK DYDAKTYCZNO-METODYCZNY (110 godz.)

    Oligofrenopedagogika (10 godz.)
    Rewalidacja osób niepełnosprawnych (10 godz.)
    Metodyka zajęć rewalidacyjno-wychowawczych (10 godz.)
    Praca opiekuńczo wychowawcza z osobami niepełnosprawnymi umysłowo (10 godz.)
    Elementy socjoterapii (5 godz.)
    Metody terapii w zaburzeniach ruchowych (10 godz.)
    Metodyka nauczania w internacie i innych placówkach (10 godz.)
    Metodyka nauczania niepełnosprawnych w nauczaniu początkowym (10 godz.)
    Metodyka nauczania i wychowania uczniów z głębszą niepełnosprawnością (10 godz.)
    Elementy arteterapii i muzykoterapii (5 godz.)
    Alternatywne metody komunikacji (5 godz.)
    Technologia informacyjna w pedagogice specjalnej (5 godz.)
    Autyzm i zespół Aspergera – metodyka pracy z dziećmi (5 godz.)
    Metodyka zajęć sportowych i rekreacja osób niepełnosprawnych umysłowo (5 godz.)

    BLOK PRAKTYCZNY (120 godz.)

    Praktyki w klasach specjalnych, integracyjnych, ogólnodostępnych w szkole podstawowej, gimnazjum, ośrodkach rehabilitacyjnych i opiekuńczych.

  • Jolanta Szymkowska
    Od zawsze byłam i jestem pedagogiem od czterech lat również trenerem. Ponad 20 lat pracowałam jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, później edukacji komputerowej. Od kilku lat zajmuję się również pracą z dziećmi z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz umiarkowanym. Jestem wicedyrektorem zespołu szkół - podstawowej i gimnazjum. Uwielbiam podróże do ciekawych miejsc, relaks na łonie natury, spacery z moim psem Maylo oraz wycieczki rowerowe. Jestem otwarta na nowości i chętnie doskonalę swój warsztat pracy.

    Lidia Wojsznis
    Z wykształcenia psycholog, oligofrenopedagog, trener. Przez 17 lat wicedyrektor, aktualnie dyrektor Zespołu Szkół Specjalnych nr 103, w szkołach zajmujących się edukacją osób niepełnosprawnych. Specjalizuje się w pracy z upośledzonymi umysłowo w stopniu lekkim, głębszym i głębokim. Zajmuje się szeroko pojętą organizacją procesu edukacyjnego tych osób, współpracą z zespołem nauczycieli, rodzicami w celu wypracowania najlepszych dla każdego dziecka metod pracy. Współpracuje z instytucjami wspomagającymi szkoły w procesie edukacji. Założycielka stowarzyszenia „Wilda dzieciom”. Kobieta otwarta na nowości, stale doskonaląca swój warsztat pracy. Potrafi pracować z grupą wielopłaszczyznowo, łatwo nawiązuje kontakt, jest zwolennikiem zajęć warsztatowych sprzyjających doskonaleniu umiejętności praktycznych.

  • Zajęcia mają formę warsztatów, ćwiczeń i wykładów, podczas których wykorzystywane są nowoczesne metody nauczania. Przekazywane treści są bogato ilustrowane przykładami z praktyki pedagogicznej. Wykorzystanie materiałów multimedialnych, takich jak filmy, audycje, prezentacje, podnosi atrakcyjność zajęć.

    - wszystkie zajęcia realizowane są w trybie stacjonarnym (w uczelni)
    - studia trwają 9-10 miesięcy
    - zjazdy odbywają się średnio raz w miesiącu, w weekendy (piątki od godz. 16:00 do 21:00, soboty i niedziele w godz. 9:00 -16:00)
    - zajęcia realizowane są zgodnie z góry ustalonym programem

  • Projekt zaliczeniowy, obrona projektu.

  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

  • - O przyjęcie na studia podyplomowe w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu mogą ubiegać się osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych: licencjackich, inżynierskich lub magisterskich.
    - Rekrutacja odbywa się bez egzaminów wstępnych.
    - W przypadku kandydatów na Podyplomowe Studia Coachingu wymagane jest uczestnictwo w rozmowie kwalifikacyjnej.

  • - wypełniony i podpisany kwestionariusz
    - dwa egzemplarze umowy edukacyjnej
    -  potwierdzona przez WSB lub notarialnie kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
    - potwierdzona przez WSB, notarialnie lub przez Urząd Miasta i Gminy kserokopię obu stron dowodu osobistego
    - w przypadku zmiany nazwiska - kserokopia aktu ślubu potwierdzona notarialnie bądź przez WSB 
    - zdjęcie legitymacyjne
    - wypełniona ankieta dla kandydatów na Podyplomowe Studia: Coachingu, Psychologii zarządzania
    - dowód uiszczenia bezzwrotnej opłaty wpisowej (nie dotyczy okresu promocji) w wysokości 400 zł na konto:
    Wyższa Szkoła Bankowa
    Raiffeisen Bank Polska SA
    51 1750 1019 0000 0000 0161 1844
    tytuł przelewu: opłata wpisowa.

  • O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.

  • 3550 PLN

Studia o podobnej tematyce