Psychologia zarządzania

168 Godzin

weekendowy, wieczorowy, dzienny



Poznań Nowy 5100 PLN
więcej terminów () mniej terminów
  • Głównym celem Podyplomowych Studiów Psychologia Zarządzania jest poznanie najnowszych trendów w zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz nabycie umiejętności wykorzystywania ich w praktyce.

  • 1. Przywództwo i delegowanie zadań (12 godz.) - z certyfikatem Franklin University
    przywództwo - kiedy warto być przywódcą
    praktyczne metody wzmacniania własnego potencjału przywódczego
    jak budować autorytet
    uwarunkowania oraz źródła autorytetu
    budowanie własnej wiarygodności poprzez tworzenie wizji
    style przewodzenia
    menedżerowie XXI-kim jest szef, jego rola i zadania
    styl kierowania a umiejętność przekazywania zadań podwładnym
    orientacja na pracowników
    orientacja na zadanie
    władza i jej źródła
    najważniejsze koncepcje stylów przewodzenia
    skuteczność działań przywódczych
    przywództwo transakcyjne i transformacyjne
    coaching i mentoring

    2. Budowanie efektywnych zespołów (6 godz.)
    warunki efektywnej współpracy
    cechy efektywnego zespołu
    cele budowania zespołu
    zasady tworzenia i działania wysokowydajnych zespołów
    etapy rozwoju zespołu
    dynamika zespołu
    role grupowe
    role i zadania lidera grupy
    rodzaje grup pracowniczych

    3. Organizacja pracy menedżera (7 godz.)
    techniki gospodarowania czasem
    pokonywanie barier psychologicznych w zarządzaniu czasem; „złodzieje czasu”
    planowanie pracy
    ustalanie priorytetów
    diagnoza obecnego stylu pracy
    warunki skutecznej delegacji zadań
    zarządzanie przez cele
    wspólne wyzwanie

    4. Kultura organizacyjna (6 godz.)
    co to jest kultura organizacyjna
    atrybuty i rodzaje kultury organizacyjnej
    oddziaływanie kultury organizacyjnej na społeczność pracowników
    rola wartości w kulturze
    rola Misji, wizji, kierownictwa w kształtowaniu kultury organizacyjnej
    pomiar i zmiana kul-tury organizacyjnej
    co to jest kultura pracy i co się na nią składa
    kodeks Etyczny
    manuale organizacyjne

    5. Zarządzanie konfliktem w organizacji (8 godz.)
    rodzaje konfliktów
    geneza konfliktów w zespole pracowniczym
    style rozwiązywania konfliktów
    konstruktywne przezwyciężanie sytuacji trudnych
    mediacja menedżera w konfliktach pracowniczych

    6. Negocjacje i mediacje w biznesie (8 godz.)
    znaczenie komunikacji w negocjacjach
    istota i cele negocjacji
    konflikt a negocjacje
    negocjacje dwustronne i wielostronne
    techniki określania interesów obu stron
    strategie negocjacyjne
    rodzaje negocjacji
    etapy negocjacji
    przygotowanie się do negocjacji
    metody argumentacji
    błędy negocjatorów
    manipulacja i tzw. „brudne chwyty
    techniki i taktyki negocjacyjne
    nieetyczne zachowania w negocjacjach i sposoby obrony przed nimi
    impas w negocjacjach
    etyka w negocjacjach

    7. Zarządzanie zmianą w organizacji (10 godz.)
    czynniki wymuszające zmianę w organizacji
    źródła zmian
    postawa pracowników wobec zmian
    gotowość do zmian, dynamika zmian
    wdrażanie zmian
    przyczyny oporu (wyobrażenia a rzeczywistość)
    uzyskiwanie pozytywnego nastawienia do zmian
    zmiana jako rozwój firmy

    8. Jak ocenić potencjał pracownika (6 godz.)
    co to jest potencjał rozwojowy
    determinanty oceny potencjału rozwojowego
    procedura Development Center
    narzędzia diagnozy potencjału rozwojowego
    budowanie planów rozwojowych
    rozwijanie pracowników na co dzień

    9. Rekrutacja i selekcja (8 godz.)
    etapy procesu rekrutacji i selekcji
    czego pracodawcy poszukują u kandydata
    budowanie profilu kandydata
    ogłoszenie prasowe - jak je czytać
    CV - typy, budowa, przygotowanie, czytanie
    jak pracodawcy sprawdzają kandydatów
    wywiad selekcyjny wstępny i pogłębiony
    problemy związane z prowadzeniem rozmowy kwalifikacyjnej
    analiza aplikacji kandydata
    Assessment Center
    testy (MBTI, testy osobowości)
    dobór metod pod kątem wymagań stanowiska

    10. Motywowanie siebie i innych (8 godz.)
    indywidualna motywacja pracownika
    promotywacyjne zachowanie się kierownika
    wpływ otoczenia firmy na motywację pracowników
    co motywuje i demotywuje ludzi w organizacji
    motywacja osiągnięć, a efektywność indywidualna i zespołowa
    rozpoznawanie potrzeb i motywów u siebie i podwładnych
    prowadzenie rozmów motywujących

    11. Psychologiczne mechanizmy podejmowania decyzji (4 godz. )
    proces podejmowania decyzji
    wybrane heurystyki decyzyjne
    dobry przywódca – niewłaściwe decyzje
    myślowe pułapki prowadzące do złych decyzji
    nasze indywidualne doświadczenie a trafność decyzji
    manipulowanie decyzjami innych

    12. Kształtowanie własnego wizerunku menedżera (8 godz.)
    komunikacja niewerbalna; „tajemnice” tworzenia własnego wizerunku, autoprezentacja
    techniki zwiększania własnej wiarygodności
    budowanie zaufania
    psychologiczne mechanizmy

    13. Techniki prezentacji (8 godz.)
    reguły prezentacji a umiejętności komunikacyjne
    przegotowanie się do prezentacji
    etapy prezentacji
    prawidłowe zachowanie się
    przygotowanie materiałów wizualnych
    praktyczne scenariusze prezentacyjne
    sterowanie emocjami
    psychologiczne aspekty kontaktu z publicznością
    techniki przemawiania - metody skupiania uwagi- doskonalenie przekazu werbalnego
    panowanie nad stresem

    14. Rozwój osobisty menedżera (10 godz.)
    diagnoza potencjału zawodowego
    typy osobowości i metody rozwoju
    samoocena
    samo motywacja
    planowanie celów
    wypalenie zawodowe
    bariery kreatywności
    techniki twórczego myślenia
    grupowe techniki kreatywnego rozwiązywania problemów
    analiza transakcyjna w biznesie

    15. Inteligencja emocjonalna w biznesie (6 godz.)
    rodzaje inteligencji emocjonalnej i ich rozwój w kontekście kariery zawodowej
    rola inteligencji emocjonalnej
    diagnozowanie inteligencji emocjonalnej
    zarządzanie własnymi emocjami
    rozwój empatii - wykorzystywania inteligencji emocjonalnej w codziennej pracy

    16. Komunikacja w organizacji (8 godz.)
    komunikacja międzyludzka (niewerbalna, werbalna)
    przepływ informacji w organizacji
    precyzyjne formułowanie zadań
    umiejętności precyzyjnego przekazywania informacji zarządczej
    przekazywanie poleceń
    sprzężenie zwrotne jako efektywne narzędzie kontroli
    prowadzenie zebrań i spotkań informacyjnych
    bariery komunikacyjne w organizacji

    17. Asertywność w praktyce (8 godz.)
    radzenie sobie z zachowaniami inwazyjnymi
    konfrontowanie opinii
    wyrażanie próśb i pozytywów
    udzielanie i przyjmowanie krytyki
    wydawanie poleceń
    wyrażanie pochwał
    obrona przed atakiem słownym
    mówienie „nie”

    18. Stres w pracy menedżera (6 godz.)
    techniki radzenia sobie ze stresem
    mechanizmy działania stresu
    indywidualna wrażliwość na stres
    stres motywujący i jego oddziaływanie
    minimalizacja obszarów wywołujących stres
    metody radzenia sobie ze stresem
    zastosowanie technik antystresowych w pracy: wizualizacja, pozytywne myślenie, techniki
    relaksacyjne

    19. Sztuka perswazji i techniki wywierania wpływu (8 godz.)
    perswazyjne walory mowy ludzkiej
    cele przemówienia perswazyjnego
    argumentacja perswazyjna
    sposoby przekonywania i wywierania wpływu
    radzenie sobie z trudnym rozmówcą
    budowanie konstruktywnych strategii

    20. Psychologia relacji ze strategicznymi klientami, kontrahentami i partnerami
    handlowymi (6 godz.)
    podstawy prawidłowych relacji interpersonalnych
    trafne spostrzeganie i ocena klienta
    techniki wspomagające prowadzenie trudnych rozmów z klientem
    metody i techniki wywierania wpływu w kontakcie z klientem
    reguły aktywnej sprzedaży
    etapy rozmowy handlowej
    psychologiczny mechanizm powstawania zastrzeżeń

    21. Coaching i mentoring (8 godz.) - z certyfikatem Franklin University
    coaching jako proces i narzędzie menedżerskie
    sześć sposobów na rozpoczęcie coachingu
    opracowywanie programu coachingowego
    umiejętności potrzebne przy skutecznym coachingu,
    model GROW; uczestnicy procesu; korzyści coachingu
    różnice pomiędzy coachingiem a mentoringiem
    mentoring formalny i nieformalny
    etapy programu mentoringu
    modele mentoringu.

    22. Sesja coachingowa (1 godz.)

    23. Konsultacje z wykładowcami, praca własna słuchacza (8 godz.)

  • Konsultanci i wykładowcy studiów podyplomowych to praktycy, a ich kompetencje potwierdzone są dużym doświadczeniem zdobytym w trakcie szkoleń i realizacji projektów w firmach polskich i zagranicznych.

    Hanna Arend
    psycholog osobowości, filozof, trener rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, terapeutka, szkoleniowiec z doświadczeniem akademickim,; 2004/2005 – wicedyrektor Poradni Psychologiczno Pedagogicznej dla Młodzieży w Łodzi, obecnie prowadzi własną działalność gospodarczą. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń biznesowych z tzw. miękkich umiejętności psychologicznych między innymi dla kadry kierowniczej SKOK, Telekomunikacji Polskiej S.A., Zakładów Karnych, pracowników socjalnych, policjantów, pracowników oświaty i służby zdrowia. Współpracowała z firmami: Altkom Akademia S.A. w W-wie, ECORYS, Katowicką Specjalną Strefą Ekonomiczną. Założycielka i przewodnicząca Stowarzyszenia Pomocy Psychologicznej „Nadzieja”.

    Hanna Malinowska
    osiada piętnastoletnie doświadczenie jako trener i konsultant. Z zawodu psycholog, ukończyła Szkołę Trenerów Biznesu TROP rekomendowaną przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne oraz Studia Podyplomowe z Coachingu na Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Specjalizuje się w szkoleniach i coachingach menadżerskich, prowadzi szkolenia z zakresu zarządzania pracownikami (przywództwo i style zarządzania), budowania i zarządzania zespołem, efektywnej komunikacji interpersonalnej, profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta, rozwoju osobistego i potencjału twórczego. Praktyczne doświadczenia zbierała pracując jako etatowy pracownik w firmach: Bahlsen Sp. z o.o. oraz Amplico AIG Life oraz współpracując przy długofalowych projektach w wielu średnich i dużych przedsiębiorstwach np. ABB Sp. z o.o., Hochland Polska Sp z o.o., Nestle Polska Winiary , Allegro, Edica S.A., Impel S.A., Wika Polska S.A.

    Tomasz Szwed
    Absolwent Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM, podyplomowych studiów marketingu w WSB oraz psychologii społecznej w SWPS. Wspieraniem rozwoju zajmuje się od 1998 roku i od tego roku związany z Wyższą Szkołą Bankową. Od 2000 freelancer, współpracujący z BRE Bankiem, MSBiF w Katowicach, UAM i innymi podmiotami.
    Specjalista w zakresie prowadzenia szkoleń i indywidualnych programów rozwojowych z zakresu zarządzania i umiejętności menedżerskich.
    Od 2004 roku zajmuje się coachingiem jako formy wsparcia umiejętności kierowniczych, prowadzi indywidualne spotkania w ramach executive coaching.
    Konsultant merytoryczny podyplomowych studiów coachingu w WSB w Poznaniu i Szczecinie.

  • Studia adresowane są do osób kierujących zespołami pracowników w firmach i przedsiębiorstwach, które pragną rozwijać swoje umiejętności przywódcze i zwiększać własną skuteczność w kierowaniu ludźmi.

  • Do wyboru:

    Studa tradycyjne
    To najbardziej popularny sposób studiowania:

    - wszystkie zajęcia realizowane są w trybie stacjonarnym (w uczelni)
    - studia trwają 9-10 miesięcy
    - zjazdy odbywają się średnio raz w miesiącu, w weekendy (piątki od godz. 16:00 do 21:00, soboty i niedziele w godz. 9:00 -16:00)
    - zajęcia realizowane są zgodnie z góry ustalonym programem

    Studia w tygodniu
    Studiując w tygodniu zyskujesz wolny weekend bez rezygnowania z nauki, łatwo godzisz naukę z pracą i masz więcej czasu na odpoczynek z rodziną i przyjaciółmi. Nie muszisz rezygnować np. ze studiów zaocznych - możesz uczyć się jednocześnie
    to doskonała oferta dla osób przebywających w Poznaniu tylko w dni robocze.

    - Studia odbywają się w Poznaniu, w centrum miasta
    - 3-4 zjazdy w miesiącu
    - Godziny zajęć: 16:00 - 21:00
    - Tryb popołudniowy kontynuuje się przez cały czas trwania studiów.

  • Test. Projekt menedżerski będący propozycją rozwiązania realnej sytuacji biznesowej – case study, przygotowywany w grupie
    3-4-osobowej. Obrona projektu.

  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

  • - O przyjęcie na studia podyplomowe w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu mogą ubiegać się osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych: licencjackich, inżynierskich lub magisterskich.
    - Rekrutacja odbywa się bez egzaminów wstępnych.
    - W przypadku kandydatów na Podyplomowe Studia Coachingu wymagane jest uczestnictwo w rozmowie kwalifikacyjnej.

  • - wypełniony i podpisany kwestionariusz
    - dwa egzemplarze umowy edukacyjnej
    -  potwierdzona przez WSB lub notarialnie kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych
    - potwierdzona przez WSB, notarialnie lub przez Urząd Miasta i Gminy kserokopię obu stron dowodu osobistego
    - w przypadku zmiany nazwiska - kserokopia aktu ślubu potwierdzona notarialnie bądź przez WSB 
    - zdjęcie legitymacyjne
    - wypełniona ankieta dla kandydatów na Podyplomowe Studia: Coachingu, Psychologii zarządzania
    - dowód uiszczenia bezzwrotnej opłaty wpisowej (nie dotyczy okresu promocji) w wysokości 400 zł na konto:
    Wyższa Szkoła Bankowa
    Raiffeisen Bank Polska SA
    51 1750 1019 0000 0000 0161 1844
    tytuł przelewu: opłata wpisowa.

  • Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.

  • 5100 PLN

Studia o podobnej tematyce