Zarządzanie kompetencjami

220 Godzin, 2 Semestr

weekendowy, wieczorowy, dzienny



Warszawa Nowy 2250 PLN za semestr
więcej terminów () mniej terminów
  • Celem studiów jest przekazanie kompleksowej i nowoczesnej wiedzy teoretycznej oraz szkolenie umiejętności zarządzania kompetencjami personelu zgodnie z potrzebami strategicznymi nowoczesnej firmy. W trakcie studiów omawiane będą modele kompetencyjne i ich wykorzystanie w budowaniu skutecznych systemów ocen i motywowania, wynagrodzeń ja również kultury organizacyjnej firmy. W programie uwzględniono również takie kierunki doskonalenia jak: zarządzanie talentami, work life balance, samorozwój, coaching jako styl zarządzania czy kwestie etyczne.

    Celem dodatkowym Studiów będzie wymiana doświadczeń z zakresu zarządzania kompetencjami w polskich organizacjach. Zaproponowany program Studiów umożliwia także poznanie siebie, swoich silnych i słabych stron, na które chcemy skutecznie oddziaływać. Uczestnicy Studiów otrzymają techniki przy pomocy, których poznają metody określania i realizacji celów kompetencyjnych i rozwojowych stawianych przed współczesną kadrą kierowniczą i nowoczesnym przedsiębiorstwem.

  • 1. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi – 15 godzin
    Polityka zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji
    Strategia personalna a strategia ogólna firmy
    Specyfika zarządzania ludźmi w polskich przedsiębiorstwach
    Planowanie zasobów ludzkich a rynek pracy
    Selekcja i rekrutacja pracowników
    Planowanie kariery osobistej oraz personelu
    Motywowanie i wynagradzanie płacowe i pozapłacowe
    Szkolenia i rozwój zawodowy
    Systemy ocen pracowniczych
    Outsourcing i telepraca
    Zarządzanie strategiczne współczesnym przedsiębiorstwem– 15 godzin

    2. Procesy globalizacyjne a kapitał ludzki
    Kreowanie przewagi konkurencyjnej w oparciu o kompetencje
    Zarządzanie kompetencjami a innowacyjność firmy
    Misja i wizja przedsiębiorstwa
    Zarządzanie strategiczne
    Cele strategiczne przedsiębiorstwa
    Procesy i metody budowania strategii
    Strategia firmy i zasady jej realizacji
    Zarządzanie rozwojem firmy
    Zarządzanie zmianą, ryzykiem i niepewnością
    Zarządzanie zmianami i innowacjami
    Społeczna odpowiedzialność biznesu

    3. Zarządzanie talentami – 10 godzin
    Istota talentu
    Model zarządzania talentami w organizacji
    Strategia zarządzania talentami
    Budowanie marki pracodawcy w oparciu o zarządzanie talentami
    Identyfikowanie talentów
    Selekcja talentów
    Retencja pracowników utalentowanych
    Techniki rozwoju jednostek utalentowanych
    Cele i zakres programów zarządzania talentami
    Pomiar efektów i ocena procesu zarządzania talentami

    4. Doskonalenie własnego rozwoju zawodowego - 10 godzin
    Rozwój zawodowy człowieka
    Planowanie kariery
    Ścieżki kariery zawodowej
    Etapy rozwoju pracownika wg. Kena Blancharda
    Edukacja niestacjonarna
    Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Polsce i na świecie
    Polityka szkoleniowa firmy oparta na rozwoju kompetencji

    5. Zarządzanie oparte na kompetencjach – 15 godzin
    Diagnoza potencjału kompetencyjnego
    System zarządzania kompetencjami
    Kompetencje przyszłości
    Praktyka zarządzania kompetencjami
    Rola i cel budowy modelu kompetencyjnego
    Warunki stosowania systemu kompetencji

    6. Gospodarka oparta na wiedzy – 8 godzin
    Znaczenie wiedzy i informacji
    Wiedza międzykulturowa jako kompetencja
    Społeczeństwo informacyjne
    Organizacja ucząca się i inteligentna

    7. Psychologia doradztwa zawodowego – 12 godzin
    Psychologiczna teoria decyzji
    Percepcja i poznanie społeczne
    Osobowość i różnice indywidualne a rozwój zawodowy
    Emocje, jak radzić sobie ze stresem
    Uprzedzenia i stereotypy – jak je przełamywać
    Rynek pracy a rozwój zawodowy

    8. Ocenianie i wynagradzanie pracowników w oparciu o kompetencje – 10 godzin
    Metody oceny kompetencji zawodowych
    Budowanie systemu ocen pracowniczych w oparciu o kompetencje
    Wdrażanie systemu ocen
    Komunikacja w obszarze wynagrodzeń
    Strategie wynagrodzeń
    System motywacyjny wspierający zarządzanie kompetencjami
    Powiązanie kompetencji z wynagrodzeniami
    Motywacja jako narzędzie efektywności, produktywności i lojalności personelu
    Psychologiczne uwarunkowania motywacji
    Motywacja i automotywacja
    Kary i nagrody w organizacji
    Motywacja płacowa i pozapłacowa personelu
    Rodzaje i formy wynagrodzeń
    Projektowanie systemu wynagrodzeń
    Styl zarządzania i motywacja
    Wpływ automotywacji na efektywność personelu

    9. Kreowanie kultury organizacyjnej w oparciu o kompetencje – 10 godzin
    Diagnoza kultury organizacyjnej
    Profesjonalizacja kompetencji
    Kierowanie przez wspólne wartości
    Kultura organizacyjna, efektywność zarządzania
    Pojęcie, struktura, typy i funkcje kultury w organizacji
    Kultura organizacyjna jako determinanta rozwoju organizacji – kultury silne i słabe
    Architektura kultury organizacyjnej – model Scheina
    Rozwój kultury zarządzania
    Zarządzanie zmianą – model Lewina
    Opór wobec zmian
    Rola agentów zmian w organizacji
    Wpływ kultury narodowej i regionalnej na kulturę organizacji
    Międzynarodowe zarządzanie personelem

    10. Nowoczesne metody rekrutacji i selekcji – 10 godzin
    Planowanie zatrudnienia
    Pojęcie i metody analizy pracy
    Praktyczne wykorzystanie opisu pracy
    Etapy procesu rekrutacji
    Wewnętrzne i zewnętrzne źródła rekrutacji
    Tradycyjne i nowoczesne metody doboru pracowników
    Redagowanie komunikatów rekrutacyjnych
    Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej
    Rodzaje wywiadów i tworzenie pytań
    Psychologia w rekrutacji – testy i zadania
    Efektywna rekrutacja
    Alternatywne formy zatrudniania pracowników na współczesnym rynku pracy

    11. Podstawy prawa pracy – 10 godzin
    Alternatywne formy zatrudnienia – aspekty prawne
    Źródła prawa pracy, podmioty stosunku pracy
    Zasady zatrudniania pracowników w świetle znowelizowanego kodeksu pracy
    Współdziałanie pracodawcy ze związkami zawodowymi w sprawach indywidualnych i zbiorowych zbiorowe prawo pracy
    Przepisy dotyczące czasu pracy i urlopów
    Spory pracownicze indywidualne i zbiorowe
    Odejście pracownika z organizacji
    Wykroczenia przeciwko prawom pracownika
    Problemy etyczne w pracy a unormowania prawne (mobbing, molestowanie seksualne, dyskryminacja)
    Coaching menedżerski oraz bussines coaching – 15 godzin

    12. Coaching jako styl zarządzania
    Profesjonalne metody prowadzenia coachingu
    Coaching w pracy przywódcy i lidera
    Metody coachingowe
    Coaching menedżerski jako zarządzanie własnym potencjałem
    Budowanie kompetencji menedżerskich w oparciu o coaching i mentoring
    Bussines coaching jako metoda realizacji celów biznesowych
    Rola coachingu w zespole
    Wpływ coachingu na osobistą skuteczność i efektywność
    Motywowanie w coachingu

    13. Rola menedżera w zarządzaniu kompetencjami - 10 godzin
    role i zadania kompetentnego menedżera
    zarządzanie kompetencjami a przywództwo
    źródła władzy a autorytet menedżera
    umiejętności i kwalifikacje lidera, wymagania stawiane menedżerom jutra,
    formalizacja organizacji i działań kierowniczych
    władza a autorytet menedżera
    techniki skutecznego kierowania ludźmi, istota doskonalenia menedżerskiego
    cechy przywódców efektywnych, nowe formy przywództwa
    podejmowanie decyzji a wydawanie poleceń
    jak dobierać kadrę kierowniczą?
    organizowanie pracy własnej menedżera
    podstawowe zasady delegowania uprawnień
    metody zarządzania oraz techniki pracy kierowniczej
    skuteczne techniki wywierania wpływu na ludzi

    14. Zarządzanie wizerunkiem menedżera, autoprezentacja – 10 godzin
    budowanie wizerunku menedżera
    aktywne słuchanie
    budowanie wypowiedzi
    mowa ciała i jej wpływ na autoprezentację
    rola emocji w publicznym wystąpieniu
    skuteczna prezentacja – techniki i metody
    prowadzenie narad, konferencji i spotkań biznesowych
    sawiuar vivre w biznesie

    15. Kierowanie zmianą i konfliktem w organizacji – 10 godzin
    tradycyjne i współczesne poglądy na konflikt w organizacji
    konstruktywny konflikt
    pojęcie grupy
    dynamika grupy i decyzji grupowych
    fazy zmiany oaz konfliktu grupowego
    jak projektować proces zmian w organizacji
    jak reagować na konflikt
    skutki zmiany i konfliktu

    16. Zasady formułowania i osiągania celów – 7 godzin
    nowoczesne zasady formułowania celów
    harmonizacja celów osobistych i zawodowych
    automotywacja i jej rola w osiąganiu celów
    cele osobiste i zawodowe w kontekście rozwoju i kompetencji

    17. Zarządzanie czasem a strategiczne planowanie aktywności zawodowej – 10 godzin
    psychologia zarządzania czasem
    zarządzanie sobą w czasie
    czas to pieniądz
    ustalanie priorytetów
    techniki oszczędzania czasu
    zarządzanie czasem w kontaktach z ludźmi
    budowanie nawyków
    filozofia zarządzania czasem
    doskonalenie w zarządzaniu czasem a realizacja celów

    18. Zarządzanie komunikacją w budowaniu programu kompetencyjnego – 10 godzin
    rola i znaczenie komunikowania się
    komunikacja werbalna i niewerbalna
    bariery w komunikowaniu się
    konstruktywna krytyka
    zachowania asertywne
    wystąpienia publiczne i narady
    treningi integracyjne

    19. IT w zarządzaniu kompetencjami – 10 godzin
    modele kompetencyjne a rozwiązania IT
    E-marketing
    E-bussines
    Promocja w Internecie
    Strona WWW
    Prezentacje – MS Power Point
    Exel – zastosowanie

    20. Program work life balance – 8 godzin
    Harmonia między życiem zawodowym a osobistym
    Life coaching

    21. Seminarium dyplomowe – 5 godzin

  • dr Agnieszka Nowocień
    Doktorat obroniła na Uniwersytecie Szczecińskim na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług w zakresie polityki personalnej, marketingu usług, ekonomiki łączności. W 2008 roku uzyskała certyfikat „Practitioner in the Art of NLP” - Polskiego Stowarzyszenia Trenerów NLP, a w 2010 roku ukończyła Pierwsze Studium Trenerów o specjalności coaching, psychologia biznesu, negocjacje w biznesie, NLP. Ponadto posiada certyfikaty Trener Biznesu, Certified Business Trainer, NLP Training Design Specialist, YCC Coach, Mistrz Praktyk NLP w Biznesie, Praktyk NLP w Biznesie.

    Jest nie tylko doświadczonym wykładowcą z pasją, ale przede wszystkim praktykiem. Współpracuje z Polskim Radiem Trójką, Radiem Plus oraz Telewizją Polską TVP2. Trener wewnętrzny w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej w Warszawie oraz aktywny trener biznesu. Wykłada również w Wyższej Szkole Bankowej w Radomiu oraz na Akademii Obrony Narodowej w Warszawie.

    W wolnym czasie lubi zajmować się florystyką, architekturą wnętrz i przestrzeni, kocha podróżować.

  • Program studiów adresowany jest głównie do osób na stanowiskach kierowniczych (średniego i wyższego szczebla), właścicieli małych i średnich firm oraz pracowników HR zainteresowanych podnoszeniem efektywności procesu zarządzania personelem w perspektywie strategicznej. Studia mogą również stanowić profesjonalne uzupełnienie portfolio zawodowego osób pragnących doskonalić swoje osobiste kompetencje w obszarze miękkiego zarządzania nowoczesną organizacją.

  • Zajęcia odbywają się co 2 tygodnie podczas zjazdów sobotnio-niedzielnych.

    Zajęcia prowadzone są w formie: wykładów specjalistycznych, ćwiczeń, konwersatoriów oraz warsztatów.

    Kadrę wykładowców stanowią doświadczeni pracownicy naukowo – dydaktyczni, trenerzy, menedżerowie, doradcy personalni oraz specjaliści – praktycy. Gwarantuje to wysoki poziom przekazywanej wiedzy i ścisłe powiązanie z praktyką przy wykorzystaniu nowoczesnych, aktywnych form kształcenia.

  • Egzamin i praca dyplomowa.

  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

  • Na studia podyplomowe przyjmowane są osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych - jednolitych studiów magisterskich (lub równorzędnych), studiów pierwszego lub drugiego stopnia.

  • - odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych,
    - 1 zdjęcie zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych (35 x 45 mm),
    - dowód osobisty,
    - potwierdzenie dokonania opłaty rekrutacyjnej.

  • Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia podyplomowe zobowiązani są dokonać rejestracji w wewnętrznym systemie rekrutacyjnym na stronie Centrum Studiów Podyplomowch w zakładce Rekrutacja on-line oraz dostarczyć do Centrum Studiów Podyplomowych odpowiednie dokumenty

  • 2250 PLN

Studia o podobnej tematyce