Zarządzanie Międzynarodowe we współpracy z firmą R. Bosch

165 Godzin, 2 Sesja, 2 Semestr

weekendowy, wieczorowy, dzienny



Wrocław Nowy 4600 PLN
więcej terminów () mniej terminów
  • Celem studiów, jest dostarczenie słuchaczom najnowszej wiedzy o zarządzaniu przedsiębiorstwem w otoczeniu globalnym oraz zaprezentowanie najlepszych praktyk w wybranych obszarach funkcjonalnych korporacji międzynarodowych przy współpracy z firmą R.Bosch.
    Podczas dwóch semestrów słuchacze Studium dowiedzą się m.in.:
    a) jak organizować działalność przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych od strony strategicznej, technicznej, marketingowej i prawnej, w tym:
    -z jakich narzędzi i technik korzystać przy prowadzeniu handlu zagranicznego,
    -jak tworzyć i wdrażać strategiczne i marketingowe plany ekspansji na rynki zagraniczne,
    -jakiego typu regulacje prawne obowiązują przedsiębiorstwo prowadzące międzynarodową działalność gospodarczą.
    b) jaka jest rola różnic kulturowych w biznesie globalnym i jakie są strategie kulturowe firm międzynarodowych,
    c) w jaki sposób zarządzać finansami w przedsiębiorstwie uczestniczącym w wymianie międzynarodowej,
    d) jak zarządzać pracownikami reprezentującymi różne narodowości i kultury.

  • Lp. Nazwa przedmiotu Liczba godzin
    1. Globalizacja i regionalizacja w gospodarce światowej 3
    2. Międzynarodowe stosunki gospodarcze 3
    3. Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw międzynarodowych 4
    4. Warsztat różnorodności kulturowej 4
    5. Rola kultury narodowej w intrenacjonalizacji przedsiębiorstw 4
    6. Korporacje transnarodowe z rynków wschodzących 4
    7. Fuzje i przejęcia –procedury i przygotowanie 4
    8. Przebieg i realizacja fuzji-warsztat z praktykiem 8
    9. Kontynentalne modele i strategie zarządzania (model azjatycki, amerykański, europejski) 10
    10. Współpraca z Azjatami-warsztat z praktykiem 6
    11. Handel zagraniczny 6
    12. Bezpośrednie i pośrednie inwestycje zagraniczne 6
    13. Praktyczne aspekty handlu zagranicznego- warsztat z praktykiem 4
    14. Logistyka i transport międzynarodowy 8
    15. Zarządzanie łańcuchami i sieciami dostaw 4
    16. Doświadczenia firm spedycyjnych i transportowych –warsztat z praktykiem 4
    17. Inwestycje na rynkach międzynarodowych 5
    18. Analiza ryzyka międzynarodowego 4
    19. Międzynarodowe instrumenty finansowe 5
    20. Badanie rynku i poszukiwanie partnera zagranicznego 4
    21. Strategie marketingowe przedsiębiorstw międzynarodowych 4
    22. Kreowanie marki produktowej i korporacyjnej -warsztat 4
    23. Marketing międzynarodowy w praktyce-warsztat z praktykiem 4
    24. Dobór kadr do firmy międzynarodowej- warsztat 4
    25. Rozwój kariery międzynarodowej- Development Centre -warsztat prowadzony przez pracowników R.Bosch 8
    26. Managing people in global corporation-wykład gościnny w j.angielskim 4
    27. Ekspatriacja-od planowania do powrotu z misji zagranicznej 5
    28. Profil kwalifikacyjny menedżera międzynarodowego 3
    29. Szkolenia międzykulturowe 8
    30. Negocjacje z partnerem zagranicznym-warsztat 5
    31. Protokół dyplomatyczny-warsztat 5
    32. Pozyskiwanie środków z funduszy europejskich 6
    33. Egzamin 5
    RAZEM 165

  • • wykładowcy Uniwersytetu Ekonomicznego z bogatym dorobkiem naukowym, jak również posiadający doświadczenie w prowadzeniu działalności szkoleniowej i konsultingowej dla firm międzynarodowych,
    • menedżerowie i pracownicy firm międzynarodowych współpracujący z Katedrą,
    • przedstawiciele firm szkoleniowych i konsultingowych wspierających funkcjonowanie firm międzynarodowych w obszarze prawnym, finansowym i personalnym,
    • profesorowie renomowanych uczelni europejskich współpracujących z Katedrą, którzy poprowadzą wykłady gościnne w j.angielskim.

  • Studia adresowane są do:
    • osób planujących ekspansję zagraniczną swej działalności gospodarczej,
    • osób zarządzających różnymi obszarami w korporacjach międzynarodowych (HR, finanse, logistyka, marketing),
    • konsultantów i doradców biznesu międzynarodowego,
    • osób zarządzających wielokulturowymi zespołami pracowniczymi,
    • osób planujących pracę za granicą w roli ekspatriantów.

  • Organizatorem studiów jest Katedra Zarządzania Kadrami Wydziału Zarządzania, Informatyki i Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
    Zajęcia będą prowadzone w formie wykładów, prezentacji, ćwiczeń grupowych, prac projektowych, case study oraz warsztatów i sesji interaktywnych.
    Zajęcia będą odbywać się w trybie weekendowym przez 2 semestry w ilości 165 godz.

  • Warunkiem ukończenia studium jest uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu końcowego, który zostanie przeprowadzony na koniec II semestru w wyznaczonym terminie.
    Dodatkowym warunkiem zaliczenia studiów będzie udział w zajęciach na poziomie nie niższym niż 75% czasu zajęć.

  • Nie ma wpisowego. Istnieje możliwość zapłaty w 2 ratach.Pierwsza rata (2300zł)do 12.10.2015,druga rata (2300zł) do 01.02.2016.

    Płatność za studia następuje dopiero po otrzymaniu od kierownika studiów informacji o zebraniu się grupy, uruchomieniu studiów i podaniu terminu, kwoty i konta do dokonania wpłaty. Prośba o nieuiszczanie wpłat, przed otrzymaniem takiej informacji .

  • podanie o przyjęcie na studia
    formularz zgłoszeniowy (załącznik 1)
    oświadczenie o pokryciu kosztów (indywidualne i/lub od pracodawcy – załącznik 2 lub 3)
    2 zdjęcia – mały format, jak do dowodu lub paszportu
    oryginał lub odpis dyplomu ukończenia studiów magisterskich lub licencjackich do wglądu + kserokopia tego dokumentu, do potwierdzenia za zgodność z oryginałem
    kserokopia dowodu osobistego (obydwie strony)
    Obcokrajowcy z UE oraz kandydaci posiadający dyplom ukończenia studiów wyższych nie z polskich uczelni, składają dodatkowo: http://www.podyplomowe.ue.wroc.pl/7,dokumenty.html

  • 4600 PLN

Studia o podobnej tematyce